دوشنبه ۹ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۸
کد مطلب : 34830
مدیرکل حمل و نقل قم

۲۱ هزار قمی به مرز عراق اعزام شدند

قم نيوز : قم نگار: مدیرکل حمل و نقل پایانه‌های استان قم از تردد ۴۵۹ اتوبوس به مرز مهران خبر داد و گفت: تاکنون ۲۱ هزار نفر از طریق حمل و نقل عمومی به مرز عراق اعزام شده‌اند.
۲۱ هزار قمی به مرز عراق اعزام شدند
به گزارش قم نگار،ابوالفضل جمالی با اشاره به اینکه برای ساماندهی حمل و نقل پیاده‌روی اربعین جلسات متعددی با رانندگان داشته‌ایم، اظهار داشت: کارگروه ویژه اربعین تشکیل شد و با شرکت هاحمل و نقل و پایانه‌ها جلسات متعددی داشتیم و تیم‌های کشیک هم تشکیل شدند.

مدیرکل حمل و نقل پایانه‌های استان قم با بیان اینکه از اول آذر تا ۹ آذرماه به پایانه مهران ۳۶۴ اتوبوس اعزام شده است، افزود: ۱۲ سواری به پایانه مهران و ۷۶ اتوبوس به پایانه چزابه ۱۹ اتوبوس به پایانه شلمچه تردد داشته‌اند.

وی با بیان اینکه ۴۵۹ اتوبوس تا به امروز به مرز عراق اعزام شده‌اند، خاطرنشان کرد: ۲۱ هزارنفر از طریق حمل و نقل عمومی تا به امروز به مرز عراق اعزام شده‌اند.

جمالی با اشاره به اینکه هیچ مشکلی از نظر تأمین اتوبوس نداشته‌ایم و اتوبوس به اندازه کافی وجود داشته است، عنوان کرد: نظارت کامل بر قیمت‌های اتوبوس هم بوده است و بر همان مبلغ مصوب که ۶۵ هزار تومان بود تاکید شد.

مدیر کل حمل و نقل پایانه‌های استان قم با اشاره به اینکه تنها مشکلی وجود داشت مسافرگیری از اطراف شهر و خارج پایانه‌ها بود، بیان کرد: تیم‌های نظارت در این زمینه تشکیل شد و سه شرکت متخلف که از خارج از پایانه مسافرگیری کرده بودند شناسایی و صورت وضعیتشان تا روز دوازدهم آذر ماه باطل و تمام سرویس‌هایشان لغو شد.

جمالی تاکید کرد: تیم‌های بازرسی و نظارت نرخ در کل استان فعالیت داشتند و تا بعد از اربعین هم نظارت را ادامه می‌دهند و با هرگونه تخلفی برخورد می‌شود.

مدیرکل حمل و نقل پایانه‌های استان قم با اشاره به اینکه برای برگشت زائران در روز اربعین آمادگی کامل انجام شده است، بیان کرد: با توجه به اینکه یک روز بین اربعین ایران و عراق تفاوت است ما در روز اربعین برای انتقال مسافران از قم به تهران هیچ مشکلی نداریم چون موظف شده‌اند اتوبوس‌هایی که سرویس‌دهی دارند به هیچ عنوان به مرز مهران نروند.

وی تصریح کرد: تیم نظارتی در ۷۲ تن مستقر شده است، برنامه‌ریزی برای استفاده از اتوبوس‌های شهرهای دیگر هم انجام شده است و مکاتبات انجام شده است که در صورت لزوم از اتوبوس‌های شهرهای دیگر هم استفاده کنیم.

جمالی با اشاره به اینکه هماهنگی‌ها انجام شده که در سه روز آخر هفته پایانه‌ها به شهرهای دیگر کمتر سرویس‌دهی داشته باشند، افزود: از این ظرفیت برای انتقال مسافران به تهران استفاده می‌شود، به مسافران هم اطلاع رسانی‌ شده و از آنها خواسته شده است که تا حد امکان از وسایل دیگر از جمله راه آهن استفاده کنند.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdchv6nx.23nkxdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما