شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۱۴
کد مطلب : 34975
منبع : خبرگزاری حوزه
اقدام جالب یک کانادایی درباره حجاب؛

زن غیرمسلمان در حمایت از مسلمانان، محجبه شد

قم نيوز : قم نگار: یک زن غیر مسلمان کانادایی برای حمایت و همبستگی با مسلمانان محجبه شد.
زن غیرمسلمان در حمایت از مسلمانان، محجبه شد
به گزارش قم نگار به نقل از سایت thestarphoenix.com، جکی کرو، با وجود اینکه مسلمان نیست اما برای حمایت و همبستگی با زنان مسلمان کانادا، از سه روز پیش، با روسری و حجاب اسلامی از منزل خارج می شود.

خانم کرو در این باره می‌گوید: دلیل اصلی من برای به سر کردن روسری این است که به مردم نشان دهم، مسلمانان دوستان ما هستند. متاسفانه در پی حملات پاریس، رفتارهای نژادپرستانه و خشونت‌آمیز برضد مسلمانان اتفاق افتاد که خارج از تصور بود. به همین علت قصد دارم به مسلمانان نشان دهم که همه مردم کانادا بد نیستند و چنین دیدگاهی نسبت به آن‌ها ندارند. به علاوه من معتقدم که ما مردم باید به تنوع عقیده و فرهنگ یکدیگر احترام بگذاریم.

او در ادامه می‌گوید: ما نباید به صرف اینکه از یک حادثه وحشت کرده‌ایم، رفتارمان را با مردم تغییر دهیم.

خانم کرو که یک دورگه اهل شهر ساسکاتون کاناداست، برخورد‌های نژادپرستی زیادی را در این شهر کوچک تجربه کرده و به همین دلیل با مسلمانان در مقابل این رفتارهای نژادپرستانه هم‌ذات پنداری دارد.

خانم کرو قصد دارد با همسایگان و دوستانش صحبت کرده و درباره مبحث تنوع جمعیتی با آن‌ها صحبت کند. به همین دلیل بیرون از خانه همیشه حجاب به سر می‌کند. در این راستا با نگاه‌های بدبینانه زیادی مواجه شده، ولی معتقد است که به دلیل بحث‌های پیش آمده در اثر پوشیدن حجاب، نتایج مفیدی به دست آورده است.

اطلاعات غلط راجع به اسلام

خانم کرو معتقد است که مردم اطلاعات درستی راجع به اسلام و حجاب ندارند.

رشید احمد، جوان مسلمانی که در آپارتمان همسایه خانم کرو زندگی می‌کند نیز با او موافق بوده و می‌گوید: به سرکردن حجاب برای زنان مسلمان، جزئی از دین و فرهنگ آن‌هاست.

او همچنین می‌گوید: از اینکه خانم کرو برای حمایت از مسلمانان حجاب به سر می‌کند خوشحال هستم، هر چند که او مسلمان نیست. این می‌تواند مقدمه‌ای برای حمایت همبستگی مردم با مسلمانان باشد.

تاکنون در شهر ساسکاتون حملات خشونت آمیزی برضد مسلمانان رخ نداده است، اما دیگر مناطق کانادا شاهد برخوردهای شدیدی بوده است.

خانم کرو قصد دارد با این کار، به دوستان و همسایگان‌ مسلمان خود در کانادا خوش آمد گفته و در عین حال به همگان نشان دهد که در شهر ساسکاتون نیز نژادپرستان و کوته فکرانی هستند که با مسلمانان دشمنی می‌کنند. به علاوه او با این اقدام، با تعصب بی‌جا مبارزه کرده و به مردم می‌گوید که اگر ادعای آزادی‌خواهی دارند، مسلمانان نیز حق دارند که آزادانه با حجابی که جزء دین و فرهنگ آن‌هاست، در کانادا زندگی کنند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdchmwnx.23nkqdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما