قم نيوز : قم نگار: معاون پژوهشی جامعه المصطفی العالمیه از برگزاری سومین اجلاس مدیران و دبیران پژوهشی جامعه المصطفی همزمان با هفته پژوهش خبر داد.
اجلاس مدیران و دبیران گروه‌های پژوهشی جامعه المصطفی برگزار می‌شود
به گزارش قم نگار، حجت الاسلام علی عباسی  در نشست خبری تبیین برنامه‌های جامعه المصطفی به مناسبت هفته پژوهش اظهار داشت: برنامه‌های پژوهشی بسیاری در هفته پژوهش در نظر گرفته شده است.

معاون پژوهش جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به اینکه هفته آینده روز یکشنبه ۲۲ آذرماه معاونت پژوهشی جامعه المصطفی نشستی با معاونان پژوهشی المصطفی تدارک دیده است افزود: جامعه المصطفی مراکز مختلفی در داخل و خارج از کشور دارد و از مراکز داخلی که امکان حضور در این نشست داشتند دعوت به عمل آمده است.

وی با بیان اینکه تعداد ۹ نمایشگاه در مراکز پژوهشی ما همزمان با هفته پژوهش برپا می‌شود گفت: آثار علمی، مقالات و پژوهش‌های طلاب در این نمایشگاه‌ها به نمایش گذاشته می‌شود.

عباسی با بیان اینکه جامعه المصطفی ۱۵۰ گروه علمی و تربیتی دارد افزود: با مدیران این گروه‌ها و دبیران پژوهشی آن‌ها جلسات سنگینی برگزار کرده‌ایم و فعالیت‌های پژوهشی در گروه‌ها به بحث گذاشته می‌شود.

معاون پژوهش جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به برگزاری سومین اجلاس مدیران و دبیران پژوهشی جامعه المصطفی افزود: آیت الله اعرافی در این جلسه سخنرانی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه از پژوهشگران بر‌تر در این اجلاس تقدیر می‌شوند خاطرنشان کرد: رونمایی از برخی آثار پژوهشی نیز در این همایش که روز دوشنبه۲۳ آذر ماه امسال از ساعت ۹ تا ۱۲ در سالن شهید عارف حسینی مجتمع امام خمینی (ره) واقع در میدان جهاد برگزار می‌شود، صورت می‌گیرد.

عباسی با بیان اینکه روز سه شنبه ۲۴ آذر ماه نشست معاونت پژوهش با مدیران مسئول و سردبیران نشریات المصطفی برگزار می‌شود گفت: نشریات المصطفی در این نشست به گزارش عملکرد و راهکارهای رشد خود پرداخته و از نشریات بر‌تر در این جلسه تقدیر می‌شود.

معاون پژوهش جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به اینکه روز چهارشنبه ۲۴ آذر ماه بازدیدی توسط ریاست جامعه المصطفی از پژوهشگاه بین المللی المصطفی انجام می‌شود گفت: نمایشگاه ویژه‌ای در این مکان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جلسه شورای المصطفی در هفته پژوهش برگزار می‌شود که مصوباتی در خصوص مسائل پژوهشی خواهد داشت تصریح کرد: روز پنجشنبه ۲۵ آذرماه نشستی با مدیران مدارس تحت اشراف المصطفی خواهیم داشت، این مدارس دارای مجوز از المصطفی هستند که به صورت خاص با معاونان پژوهشی این مدارس جلساتی را برگزار می‌کنیم.

عباسی با بیان اینکه پژوهشگاه المصطفی در هفته پژوهش از ۵۰ جلد کتاب رونمایی می‌کند تصریح کرد: این مراسم روز چهارشنبه با حضور آیت الله اعرافی برگزار می‌شود می‌شود.

معاون پژوهشی جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به اینکه چندین نشست توسط پژوهشکده‌های المصطفی در هفته پژوهش برگزار می‌شود تصریح کرد: نشست مشترکی با پژوهشگاه حوزه برگزار می‌کنیم.

وی با اشاره به آماری از نشریات فعال المصطفی خاطر نشان کرد: در حال حاضر تعداد نشریات داخل کشور ۳۳ نشریه و در خارج کشور ۲۲ نشریه است که ۱۳ نشریه از آن در رده پژوهشی هستند.

عباسی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هجدهمین جشنواره بین المللی شیخ طوسی پایان بهمن ماه امسال برگزار می‌شود گفت: این جشنواره دارای دو بخش فراخوان آثار و فراخوان مقاله است. مقالات، پایان نامه‌ها و آثار در فراخوان آثار جمع آوری می‌شود و در بخش فراخوان مقاله موضوع خاصی که پیش‌تر جایی منتشر نشده شده و محققان آثار خود را برای دبیرخانه ارسال می‌کنند.

معاون پژوهشی جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به اینکه گفت‌و‌گوی اسلام و جهان معاصر عنوان فراخوان مقاله این جشنواره است عنوان کرد: تاکنون ۶۶۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده و در بخش فراخوان مقاله نیز ۱۲۰ مقاله به دبیرخانه ارسال شده است.

وی با اشاره به برگزاری مراسم جایزه جهانی المصطفی در روز دهم دی ماه امسال گفت: این مراسم سال‌های گذشته هم برگزار شده بود و امسال اینجایزه به شیخ عیسی قاسم تعلق می‌گیرد.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcbf8bf.rhbsgpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما