پنجشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۷
کد مطلب : 35144

سوگواره ۲۸ صفر دربخش خلجستان قم برگزار شد

قم نيوز : قم نگار: سوگواره ۲۸ صفر همزمان با سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در روستای انجیله واقع در بخش خلجستان قم برگزار شد.
سوگواره ۲۸ صفر دربخش خلجستان قم برگزار شد
به گزارش قم نگار، در این مراسم باشکوه که استاندار ، فرماندار، دهیاران و اعضای شوراهای روستا و دیگر مسئولان حضور داشتند ،آیین شبیه خوانی، تعزیه خوانی و یادواره شهدا برگزار شد.

علی لاریجانی درحاشیه این سوگواره از نمایشگاه تصاویر ، وسایل و امکانات مراسم های فرهنگی و شبیه خوانی بازدید کرد.

بخشدار خلجستان قم در حاشیه این سوگواره به ایرنا گفت: نمایشگاهی با محتوای تصاویر عزاداری در بخش خلجستان و امکانات، تجهیزات و وسایل عزاداری که برخی دارای قدمت زیادی است، درحاشیه این سوگواره برپا شده است.

سید داود حاج حسینی افزود: یادواره شهیدان بخش خلجستان، تجلیل از پنج ذاکر برجسته اهل بیت(ع)، برپایی هشت موکب برای پذیرایی از مهمانان سوگواره، پخت ۲۸ دیگ آش نذری و همچنین دعوت از هنرمندان نقاش و خطاط برای هنرنمایی زنده با موضوع عزاداری از دیگر برنامه های جنبی این سوگواره است.

وی اضافه کرد: یک تیم درمانی نیز شامل پنج پزشک متخصص جهت ویزیت رایگان بیماران در محل برگزاری سوگواره مستقر شده است.

وی گفت: سیستم سیار سازمان انتقال خون جهت دریافت خون نذری و واحد مشاوره خانواده به همت حوزه علمیه نیز در این آیین به مراجعه کنندگان خدمات ارائه می کنند.

وی با اشاره به استقبال خوب روستاییان ازاین سوگواره افزود: در همین راستا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) در مجموع اقدام به توزیع پنج هزار جلد کتاب به مناسبت این ایام کردند.

بخش خلجستان با وسعت یک هزار و ۱۰۰ کیلومترمربع، دارای ۵۰ هزار تن جمعیت ثابت و فصلی شامل دو دهستان قاهان و دستجرد است؛ این بخش دارای ۵۷ روستا، ۲۷ دهیاری و ۳۳ شوراست.

ابتدایی ترین روستای این بخش ۶۰ کیلومتر و انتهایی ترین روستا ۸۵ کیلومتر از مرکز شهر قم فاصله دارد.
مردم این بخش در دو حوزه کشاورزی و دامداری اشتغال دارند؛ این بخش دارای دو مجتمع گلخانه ای، یک ناحیه صنعتی و ۱۰۰ واحد مرغداری است.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcgtq9w.ak9nt4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما