دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۸
کد مطلب : 35233
سرپرست سازمان فرهنگی، ورزشی، هنری شهرداری قم:

طرح نظافت مسیر پیاده‌روی نجف تا کربلا مستندسازی می‌شود

قم نيوز : قم نگار: سرپرست سازمان فرهنگی، ورزشی، هنری شهرداری قم با اشاره به اینکه ۱۰۰ دانشجوی ارشد و دکترا، نظافت ۱۰۰ عمود مسیر نجف تا کربلا را بر‌عهده گرفتند، گفت: دو مستند خبری و گزارشی از نظافت مسیر پیاده روی نجف تا کربلا ساخته می‌شود.
طرح نظافت مسیر پیاده‌روی نجف تا کربلا مستندسازی می‌شود
به گزارش قم نگار، سید رسول موسویان‌نژاد در یکصد و پنجاه و نهمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم که در سالن جلسات شورای شهر قم برگزار شد، با اشاره به انجام نظافت مسیر نجف تا کربلا توسط شهرداری‌های کلان شهرهای ایران، اظهارداشت: شهرداری قم مسئولیت نظافت تیر ۱۰۷۰ تا ۱۱۷۰ در مسیر نجف تا کربلا را بر عهده داشت.

سرپرست سازمان فرهنگی، ورزشی، هنری شهرداری قم با بیان اینکه ثبت نام دانشجویان برای نظافت این مسیر از دانشگاه‌های قم، تهران و اصفهان از ماه‌ها قبل از اربعین انجام شد، افزود: با توجه به استقبال گسترده دانشجویان ازطریق قرعه کشی ۱۱۰ نفر برای این نظافت انتخاب شدند.

وی خاطرنشان کرد: طرح نظافت نجف تا کربلا در هیئت مدیره شهرداری تصویب شد و جمعی که انتخاب کردیم از دانشجویان دکترا و کارشناسی ارشد بودند، با توجه به اینکه برنامه بر این بود که در حوزه فرهنگ سازی گام برداریم باید از اقشار تحصیل کرده و قشر فرهیخته استفاده می‌کردیم.

موسویان‌نژاد عنوان کرد: جلسات توجیهی با دانشجویان برگزار شد و برنامه ویژه‌ای برای موکب داران ایرانی و عراقی تدارک دیدیم و بحث آموزش زبان عربی برای تعامل با موکب داران و زوار قبل از اعزام دانشجویان در برنامه شهرداری قرار گرفت.

سرپرست سازمان فرهنگی، ورزشی، هنری شهرداری قم با اشاره به اینکه با سازمان مدیریت پسماند هم برای تامین امکانانت و مشاوره هماهنگی‌های لازم انجام شد، تصریح کرد: اعزام کامیون برای جابه جایی خدمات و نصب۱۲۰ بنر با موضوع اهمیت نظافت از دیگر برنامه‌های شهرداری قم بود.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای شهرداری قم به صورت مستمر در مسیر متعهد شده حضور داشتند، پخش پلاستیک در بین زائران هم از دیگر برنامه‌ها بود و علاوه بر آن شهرداری کربلا هم دستگاه پرس زباله را در اختیار ماموران شهرداری قم قرار داده و همکاری ویژه‌ای با آن‌ها داشتند.

موسویان‌نژاد با بیان اینکه ۵ نفر گروه مستند ساز همراه گروه نظافت بودند که بدون هیچ چشم داشتی همراهی داشتند، افزود: موکب‌های خدام حسین، موکب حرم حضرت معصومه (س)، جمکران و هلال بن علی بحث اسکان دانشجویان را بر عهده گرفتند و شهرداری هیچ هزینه‌ای در این زمینه متقبل نشد.

سرپرست سازمان فرهنگی، ورزشی، هنری شهرداری قم با اشاره به اینکه در حال بررسی طرح هستیم که در سال‌های آینده با قوت ادامه دهیم، تصریح کرد: در مسیر مشکلات حمل و نقل به علت تردد بالای زائران وجود داشت اما این دانشجویان همه سختی‌ها را برای انجام تعهدات خود پذیرفتند.

وی خاطرنشان کرد: این طرح با کمتر از یک چهارم هزینه پیش بینی شده انجام شد و باری بر دوش شهرداری نگذاشت همچنین دو مستند گزارشی و تلویزیونی از این طرح آماده و منتشر می‌شود.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcfm0dm.w6dtmagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما