دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۱۹
کد مطلب : 35263
منبع : سراج24

آقای دعایی؛ به کاکایت کمک کن اما نه در مسیر ناکجاآباد!

قم نيوز : قم نگار: اینکه امروز مدیرمسئول روزنامه اطلاعات از رهبر انقلاب هزینه کند و با اتکا به یک ادعا بخواهد از کاکای فتنه جوی خود دفاع کند، بیشتر ریشه در دوران جوانی و دوستی قدیمی آنها دارد که دعایی نمی تواند از آن خاطرات دل بکند. البته این ساده ترین دلیل و تحلیل می تواند باشد.
آقای دعایی؛ به کاکایت کمک کن اما نه در مسیر ناکجاآباد!
به گزارش قم نگار، حاشیه سازی های سید محمود دعایی این بار به جایی رسیده است که او رسما از قانون عبور کرده و اکنون در تلاش است تا این قانون گریزی را توجیه کند. مدیرمسئول روزنامه اطلاعات البته به داشتن شخصیتی حاشیه ساز در رسانه ها معروف است؛ او را در اکثر محافل می توان یافت، از تدفین مرتضی پاشایی تا محافل خبرنگاری و تقدیر از خانواده شهدا.

چند سالی هم هست که او برای سید محمد خاتمی جشن تولد می گیرد و سعی دارد از این طریق حاشیه‌های نو برای خود بسازد. اکنون نیز به دلیل انتشار تصویر رئیس جمهور اسبق و مصاحبه وی با سردبیر روزنامه السفیر لبنان در شرایطی که سید محمد خاتمی ممنوع التصویر شده است، حاشیه ای جدید را ساخته و در حال دامن زدن به آن است.

محمود دعایی پس از حاشیه‌های پیش آمده بر سر انتشار تصویر و خبر رییس دولت اصلاحات در روزنامه اطلاعات و اعلام جرم دادسرا علیه او نامه‌‌ای هم خطاب به حسن روحانی با عنوان "درد دلی با رئیس جمهوری دردآشنا و سخنی با برادران «ذوق زده» یا «نگران»!" منتشر کرد.بعد از این هم دعایی در پاسخ به نامه سعدالله زارعی که به او انتقاداتی کرده بود، نامه ای نوشت و در بخشی از آن یادآور شد که «در روزی که عزیزی از اعضای دفتر مقام معظم رهبری وفاداریم را به خاتمی و نقل سخن‌ها و اظهارات او را در روزنامه برنتافت و از منظر رهبری اعتراضی داشت نامه‌ای خصوصی به محضر رهبر و مرادم نوشتم در آن نامه همة عشق و عاطفه و امید و انتظارم در مورد خاتمی را با آقا در میان گذاشتم و این انگیزه وفاداریم به خاتمی و استجازه در ادامه همراهیم با وی را بیان کردم. مراد و ولیّ‌امرم بعد از خواندن آن نامه کریمانه و بزرگوارانه فرمودند: «من هم مثل تو فکر می‌کنم اما نه به نرمی دلِ تو!» اشک شوق و امیدم جاری شد و از آن روز به بعد کاکایم را غریب نگذاشتم و اگر سخن و مطلبی داشت به دور از هیاهو و جنجال در روزنامه منعکس کردم.»

اکنون شاید برای برخی سوال باشد که خاتمی چرا ممنوع التصویر شده و سوال مهمتر اینکه حجت الاسلام دعایی چرا اینقدر اصرار به تکریم این کاکای خود دارد؟

آن هم در شرایطی که دیگر همه از نقش خاتمی در فتنه ۸۸ مطلع هستند و می دانند که وی بعد از حوادث سال ۸۸ چگونه بنزین روی آتش می ریخت. حال طبیعی است که اگر او امروز در حصر خانگی به سر نمی برد و آزادانه به این سو و آن سو می رود و محافل سیاسی برگزار می کند، کمترین مجازات او باید همین باشد که فعلا تا اطلاع ثانوی ممنوع التصویر بماند. هنوز سخنان خاتمی در اوج فتنه از یادها نرفته که مدام در تلاش بود تا تمام تقصیرها را بر عهده جناح مقابل خود بداند و هر بار با سخنان تحریک آمیز مانع آرامش می شد.

اما اینکه امروز مدیرمسئول روزنامه اطلاعات از رهبر انقلاب هزینه کند و با اتکا به یک ادعا بخواهد از کاکای فتنه جوی خود دفاع کند، بیشتر ریشه در دوران جوانی و دوستی قدیمی آنها دارد که دعایی نمی تواند از آن خاطرات دل بکند. البته این ساده ترین دلیل و تحلیل می تواند باشد. دلایل مهمتری نیز وجود دارد از جمله:

ـ نقش دعایی در جبهه اصلاحات برای بزرگنمایی خاتمی و انحراف افکار عمومی از مشکلات اصلی

ـ بزرگ کردن خود و روزنامه اطلاعات در شرایطی که کمترین خواننده و فروش را دارد

ـ ایجاد خاکریز فرعی در برابر اصولگرایان و میدان دادن به دوستان خود برای جنگیدن در میدان اصلی جنگ

ـ ایجاد تشویشی تازه در میان افکار عمومی با محوریت خاتمی

با همه این اوصاف قطعا با خاتمی آنگونه که طبق قانون است عمل می شود و طبیعی است که نامه نگاری با رئیس جمهور در این خصوص تغییری در شرایط ایجاد نخواهد کرد. چراکه این موضوع مرتبط با قوه قضائیه است و رئیس قوه مجریه در آن جایگاهی ندارد و گذشته از این، رئیس جمهور بیشتر از دعایی و به بالاتر از خاتمی (در فتنه) نیز عرض ارادت دارد و چنانکه چند روز پیش حسین فریدون به ملاقات مهدی کروبی رفته و سلام گرم رئیس جمهور را به وی رسانده است! بگذریم از اینکه در ایام بستری بودن مقام معظم رهبری در بیمارستان با درخواست ملاقات خاتمی موافقت نشده بود. به هر حال تفاوت فراوان است و دعایی هم در این میدان می داند که چگونه نقش بازی کند و به چه کسی نامه بنویسد و از چه کسی هزینه کند. قطعا عاقلان دانند که دیدگاه رهبری به اصحاب فتنه چیست و جناب دعایی هم اگر دغدغه انقلاب را دارند کمی به مشکلات اصلی و اساسی کشور که طی نزدیک به سه سال عمر دولت یازدهم رو به فزونی است، بپردازند و بداند که کاکایش مشق سیاست را بهتر از او می نگارد، چنانکه در فتنه یا سکوت می کند و یا با داعیه رهبری اصلاح طلبان و به بهانه دفاع از جبهه اصلاحات سخنان دوپهلو به زبان می آورد و می کوشد تا هم موسوی و کروبی را یاری دهد و هم خود را حامی نظام و انقلاب بداند؛ غافل از اینکه به دریا زدن، خیس شدن هم دارد و نمی شود که به دریا زد و خیس هم نشد!

آقای دعایی اگر واقعا قصد کمک به خاتمی را دارد بهتر از همه باید بداند که تنها راه کمک به ایشان، نصیحتشان است که بعد از ۶ سال لااقل بیایند و شجاعانه همان عقاید قلبی خود را بلند و علنی و رسمی اعلام کنند و بگویند که اشتباه کردند و از رهبر انقلاب عذرخواهی و طلب بخشش کنند، در غیر این صورت نامه به رئیس جمهور نوشتن برای کمک به خاتمی در حد همان پختن کیک تولد برای خاتمی می ماند که هر سال جشنی دور هم می گیرند و اما شرایط خاتمی به این کارها تغییری نمی کند و به ناکجاآباد می رسد.هر چند که با این روش شرایط جناب دعایی تغییر می کند و در این وانفسای تدبیر و امید، اصلاح طلبان و دولتی ها برایش مراسم نکوداشت و بزرگداشت برگزار می کنند و او را «سرو سایه فکن» می خوانند!

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdciprap.t1awq2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما

کمالی
آقای دعایی؛ از عنصرصدیق، دل سوز و مایه آبروی‏ نظام و کابینه هفتم وزیر فراری بولهوس چــــــــــــه خـــــبـــــر ؟؟؟
مشکل شماهایید که از رهبر جلوتر افتادید