?>?> آیت الله نوری همدانی کشتار شیعیان نیجریه توسط ارتش این کشور را محکوم کرد | قم نیوز
قم نيوز : قم نگار: آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید با صدور بیانیه ای، کشتار شیعیان نیجریه توسط ارتش این کشور را محکوم کرد.
آیت الله نوری همدانی کشتار شیعیان نیجریه توسط ارتش این کشور را محکوم کرد
به گزارش قم نگار، در این بیانیه آمده است: با تاسف فراوان این روزها شاهد حوادث ناگوار در کشور نیجریه که حاکی از سخت گیری و حملات شدید به شیعیان و دبیرکل جامعه اسلامی آن کشور جناب آقای شیخ ابراهیم زکزاکی هستیم.
آیت الله نوری همدانی در این بیانیه تصریح کرده است: ما ضمن محکوم کردن این اقدام، بر ضرورت حفظ حقوق مسلمانان و شیعیان و لزوم مجازات عناصر خودسر نظامی و آزادی و مداوای فوری شیخ زکزاکی و دیگر آسیب دیدگان تاکید می کنیم.
در این بیانیه اضافه شده است: حفظ وحدت مسلمانان را در شرایط کنونی در مقابله با گروه های تفرقه انگیز تکفیری، سلفی و بوکوحرام را لازم می دانیم و از دولت نیجریه می خواهیم تمام تلاش خود را برای مبارزه با دشمنان اصلی خود یعنی بوکوحرام قرار بدهد.
طی دو روز گذشته جامعه مسلمانان شیعه نیجریه هدف حملات متعدد ارتش این کشور قرار داشته است. ارتش نیجریه روز شنبه با حمله به یک حسینیه شیعیان و خانه شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر جامعه شیعیان این کشور در شهر زاریا در ایالت کادونا، صدها تن را قتل عام کرد.
اخبار منتشر شده در برخی رسانه ها از کشته شدن همسر و فرزند شیخ زکزاکی در این حمله حکایت دارد.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcd5x0s.yt0k56a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما