چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۲
کد مطلب : 35313
با حضور ۹۰ گرافیست برجسته

بزرگ‌ترین کارگاه طراحی کشور با محور «وحدت» در قم آغاز شد

قم نيوز : قم نگار: بزرگ‌ترین کارگاه طراحی کشور با محور «وحدت» فعالیت خود را با حضور ۹۰ گرافیست برجسته در قم آغاز کرد.
بزرگ‌ترین کارگاه طراحی کشور با محور «وحدت» در قم آغاز شد
به گزارش قم نگار، نهضت مردمی پوستر انقلاب با همکاری چند تشکل مردمی، یادمان فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی سرچشمه، سازمان زیباسازی شهر تهران و مسجد مقدس جمکران فراخوان تولید پوستر با عنوان «حبل الله» و با موضوع وحدت را در هفته گذشته اعلام کرد و ۹۰ طراح برجسته از بین مجموع طراحانی که در سایت این کارگاه ثبت نام و مبادرت به ارسال رزومه و تولیداتشان کردند به مرحله کشوری این کارگاه راه یافتند.

کارگاه جشنواره ملی پوستر وحدت ۲۴ آذرماه فعالیت خود را طی یک مراسم افتتاحیه آغاز کرد و تا ۲۷ آذرماه نیز به فعالیت خود اادمه خواهد داد.

پوسترهایی که در این کارگاه‌ها تولید می‌شود؛ در روز آخر مورد ارزیابی، نقد و بررسی و داوری قرار می‌گیرد و سپس در سایت اینترنتی نهضت مردمی پوستر انقلاب، کانون هنر شیعی و دیگر شبکه‌های مجازی منتشر می‌شود و علاوه بر آن قرار است این پوسترها در شهرهای تهران، مشهد، قم و اصفهان در محیط‌های شهری به اکران عمومی در آید.

دبیر اجرایی کارگاه ملی پوستر وحدت (حبل الله)، شامگاه سه‌شنبه در مراسم افتتاحیه کارگاه جشنواره ملی پوستر وحدت که با حضور ۹۰ طراح مطرح کشوری در سالن آفتاب مسجد مقدس جمکران برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: در سال‌های اخیر به همت نهضت پوستر انقلاب کارگاه‌های مختلفی با موضوعاتی همانند ایران جوان و سرطان مصرف در استان‌های تهران و اصفهان برگزار شد که با استقبال خوب طراحان مواجه شد.

حجت الاسلام محمد جواد قاسم‌پور بیان داشت: در این کارگاه‌ها به دلیل اینکه موضوعات به نوعی حالت فانتزی داشته و از جمله موضوعات بکر برای طراحان به شمار می‌رفت با وجود اینکه طراحان در کلاس‌ها با اساتید چالش‌های ذهنی زیادی داشتند و مسائل مختلفی مورد نقد و بررسی قرار می‌گرفت، اما با این وجود طراحان با این موضوعات ارتباط خوبی برقرار می‌کردند و تولیدات خوبی در زمینه پوستر را شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه کارگاه جشنواره ملی پوستر وحدت با محوریت موضوع وحدت اسلامی است، افزود: موضوع وحدت اسلامی از جمله موضوعات مذهبی، تمدنی و حوزوی است که به همین دلیل ممکن است کار برای طراحان کمی سخت‌تر باشد و امیدواریم به واسطه حضور اساتید خوب حوزوی و اساتید عرصه گرافیک بتوانیم شاهد تولیدات خوبی در زمینه پوستر وحدت اسلامی باشیم.

دبیر اجرایی کارگاه ملی پوستر وحدت (حبل الله) بیان داشت: در طول برگزاری کارگاه ملی پوستر وحدت از تجربیات اتحادیه بین المللی امت واحده اسلامی نیز که تجربیات خوبی در این عرصه دارند استفاده خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در کارگاه ملی پوستر وحدت شاهد حضور ۹۰ نفر از طراحان خوب کشور هستیم، افزود: برای استفاده بهتر از فرصتی که در این چند روز در اختیار داریم، طراحان بر اساس روش‌های تولید پوستر که خود انتخاب می‌کند تقسیم بندی خواهند شد.

حجت الاسلام قاسم‌پور، اضافه کرد: در کارگاه ملی پوستر وحدت، طراحان زیر نظر اساتیدی همچون مسعود نجابتی، سید مسعود شجاعی طباطبایی، محمدرضا دوست محمدی و سید مهدی حسینی به مدت سه روز فعالیت خود را ادامه خواهند داد و در ‌‌نهایت در روز آخر برگزاری کارگاه، پوسترهای تولیدی جمع آوری خواهد شد.

قاسم‌پور با اشاره به ضرورت پرداختن به موضوع وحدت گفت: مسئله وحدت در بین امت اسلام بار‌ها از سوی رهبر معظم انقلاب بر پرداختن به آن تأکید شده است.

وی بیان داشت: برگزاری این کارگاه پوستر با توجه به ضرورت وحدت دنیای اسلام در موقعیت کنونی و خلاء موجود در محصولات هنری و رسانه‌ای با موضوعاتی همچون دشمنان، الگوهای وحدت، مشترکات، تفرقه می‌تواند تأثیرگذار باشد.

اکران آثار تولید شده در کارگاه ملی پوستر وحدت در شهرهای تهران، مشهد، قم و اصفهان
وی با اشاره به اکران آثار تولید شده در کارگاه ملی پوستر وحدت در شهرهای تهران، مشهد، قم و اصفهان افزود: برای اکران گسترده این آثار در سطح شهرهای یاد شده؛ با مدیران شهری هماهنگی‌های خوبی انجام شد و امیدواریم این آثار در هفته وحدت به اکران عمومی در آیند.

دبیر اجرایی کارگاه ملی پوستر وحدت (حبل الله) عنوان کرد: مترجم‌هایی به زبان‌های مختلف نیز در طول برگزاری کارگاه در کنار طراحان خواهند بود تا به آنان در درج شعار‌ها و ادبیاتی که در پوستر‌ها به زبان‌های مختلف به کار می‌رود کمک کنند.

حجت الاسلام قاسم‌پور گفت: اختتامیه کارگاه پوستر وحدت نیز هفته آینده در مشهد مقدس برگزار خواهد شد که در آن مراسم از آثار تولید شده در این کارگاه رونمایی و آثار در نمایشگاه‌های مختلف و فضاهای محیط شهری به اکران عمومی درخواهد آمد.

انتهاث پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcexx8x.jh8nzi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما