پنجشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۰۲
کد مطلب : 35790
منبع : روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قم
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم خبر داد

استفاده از ظرفیت جهاد کشاورزی برای ترویج فرهنگ زکات

قم نيوز : قم نگار: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: برای ترویج فرهنگ زکات از تمام ظرفیت مجموعه جهاد کشاورزی و مراکز وابسته استفاده می‌کنیم.
استفاده از ظرفیت جهاد کشاورزی برای ترویج فرهنگ زکات
به گزارش قم نگار، محمدرضا طلایی اظهار کرد: کارگروه شورای زکات استان در سازمان جهاد کشاورزی قم برگزار شد که این جلسه مصوبات بسیار خوبی را نیز به همراه داشت.

وی خاطرنشان کرد: در این جلسه مقرر شد که از ظرفیت‌های موجود سازمان جهاد کشاورزی، جهاد شهرستان و مراکز ترویج دهستان‌ها در خصوص ترویج فرهنگ زکات استفاده شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم اضافه کرد: برگزاری کلاس‌های ترویجی، حضور در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی و دیگر رسانه‌ها، مراجعه به روستاییان و بهره‌برداران بر اساس یک برنامه زمان‌بندی‌ شده و انتخاب نماینده در بخش‌ها و معرفی به کمیته امداد، ارسال آمار و ارقام سطوح زیر کشت و میزان تولیدات مشمول زکات از دیگر مصوبات این جلسه بود.

مسئول اداره زکات استان قم نیز در حاشیه این جلسه طی سخنانی به آثار و برکات زکات اشاره کرد و گفت: کشاورزان و بهره‌برداران بخش کشاورزی باید آثار و برکات زکات را در محصولات خود لحاظ کنند و فقط به جنبه‌های مادی نگاه نکنند، بلکه جنبه معنوی باید بیشتر از جنبه‌های مادی در نظر گرفته شود.

حجت‌الاسلام حسن نوراللهی اظهار کرد: همکاری سازمان جهاد کشاورزی با اداره زکات بسیار لازم و ضروری است، زیرا مجموعه جهاد با کشاورزان نزدیک‌تر است و می‌تواند در خصوص ترویج پرداخت زکات قدم‌های بسیار مثبتی بردارد که تاکنون نیز همین‌گونه بوده است.

وی تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد تا برنامه‌ریزی‌هایی صورت بگیرد تا بتوانیم از ظرفیت موجود در جهاد کشاورزی برای ترویج زکات استفاده لازم را ببریم.

نوراللهی در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه پرداخت زکات در استان قم وضعیت مناسبی دارد، بیان کرد: به دلیل اینکه در موضوع پرداخت زکات همکاری با اداره زکات استان کم است، موازی‌کاری‌هایی در این خصوص صورت می‌گیرد، به‌طور مثال ممکن است چندین نفر زکات خود را به یک فرد بدهند، یا زکات در امور مصارف تعیین‌شده هزینه نشود و در بخش‌هایی هزینه شود که ضرورت چندانی ندارد.

وی اضافه کرد: اهتمام اداره زکات استان این است که نقش فقرا در مصرف زکات بیشتر جلوه داشته باشد، در حال حاضر زکات در برخی موارد صرف می‌شود که در اولویت قرار ندارد.

مسئول حوزه نمایندگی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان قم نیز در حاشیه برگزاری این کارگروه طی سخنانی گفت: با توجه به اینکه حضرت آیت‌الله عالمی نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی به‌عنوان رئیس شورای زکات منصوب‌شده‌اند، بدون تردید نقش حوزه‌های نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها نیز در این خصوص پررنگ‌تر شده است.

حجت‌الاسلام علی‌اصغر صالح‌آبادی عنوان کرد: در همین راستا حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی جلساتی را برای ایجاد هماهنگی‌های لازم در زمینه اجرایی کردن این وظیفه مقدس برگزار کرده که سبب ایجاد همکاری‌های خوبی بین دستگاه‌های مسئول شده است، اما این همکاری‌ها هنوز به نقطه مطلوب نرسیده و باید تلاش‌های بیشتری صورت بگیرد.

کارگروه شورای زکات با حضور محمدرضا طلایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم، حجت‌الاسلام صالح‌آبادی مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان، حجت‌الاسلام نوراللهی مسئول اداره زکات استان، نماینده کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم و جمعی از مدیران و مسئولان در سازمان جهاد کشاورزی استان قم برگزار شد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcdz50s.yt0kn6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما