جمعه ۱۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۵۰
کد مطلب : 35814
سرپرست امور معماری و شهرسازی شهرداری قم:

۳ هزار و ۲۵۰ هکتار بافت ناکارآمد شهری نیازمند بازآفرینی است

قم نيوز : قم نگار: سرپرست امور معماری و شهرسازی شهرداری قم با اشاره به اینکه ۳ هزار سکونتگاه غیررسمی و بافت فرسوده در قم وجود دارد، گفت: در شرایط کنونی ۳ هزار و ۲۵۰ هکتار بافت ناکارآمد شهری داریم که نیازمند بازآفرینی است.
۳ هزار و ۲۵۰ هکتار بافت ناکارآمد شهری نیازمند بازآفرینی است
غلامرضا جانقربان در گفت‌وگو با خبرنگار قم نگار، با اشاره به اینکه ۳ هزار سکونتگاه غیررسمی و بافت فرسوده در قم وجود دارد که این موضوع برای شهری به وسعت ۱۳ هزار هکتاری قم تهدید به‌حساب می‌آید، اظهار داشت: ۵۵ درصد از وسعت استان قم مسکونی، ۷درصد معابر و مابقی در راستای بهبود خدمت‌رسانی به قسمت‌های مسکونی کاربری دارد.

سرپرست امور معماری و شهرسازی شهرداری قم با اشاره به انجام ساخت‌وسازهای غیرمجاز در سطح شهر قم افزود: طی ۱۵ سال بیش از ۱۱ هزار رأی تخریب در دیوان مطرح‌شده است که این تخریب‌ها می‌تواند تبعات و مشکلاتی به همراه داشته باشد.

وی بابیان اینکه بر اساس کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری باید سازه‌های سبک غیرمجاز بناشده تخریب شوند، عنوان کرد: در شرایط کنونی ۳ هزار و ۲۵۰ هکتار بافت ناکارآمد شهری داریم که نیازمند بازآفرینی است.

جانقربان از انجام مطالعات هزار و ۷۰۴ هکتار از شهر قم را موردتوجه قرارداد و خاطرنشان کرد: توسعه افقی شهر هزینه زیادی دارد، در طرح تفصیلی قبلی ۴۰ درصد پهنه ویلایی منظور شده بود که اقشار متوسط مردم بتوانند از امکان خانه‌دار شدن بهره‌مند شوند از همین رو این افراد به پردیسان هدایت شدند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcayane.49nm615kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما