شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۵
کد مطلب : 35835
منبع : روابط عمومي دانشگاه حضرت معصومه(س)

همايش انتخابات و لزوم بصيرت سياسي در دانشگاه حضرت معصومه(س) برگزار شد

قم نيوز : قم نگار: عصر امروز در همايشي كه به مناسبت ۹ دي ماه روز بصيرت و تجديد ميثاق امت با ولايت با موضوع انتخاب و لزوم بصيرت سياسي در دانشگاه حضرت معصومه(س) برگزار شد، دكتر محمدحسن قديري ابيانه ديپلمات سابق و مدير انجمن نخبگان جهان اسلام به ايراد سخنراني پرداخت.
همايش انتخابات و لزوم بصيرت سياسي در دانشگاه حضرت معصومه(س) برگزار شد
به گزارش قم نگار، دكتر قديري ابيانه در سخنان خود به نعمت وجود ولايت فقيه در كشور اشاره كرد و افزود: متأسفانه برخي به جاي شكر گذاري اين نعمت بزرگ قدر ناشناسي مي كنند هم چنان در فتنه سال ۸۸ نمونه بارزي از اين قدر ناشناسي را شاهد بوديم.

وي ادامه داد: دشمن با آگاهي از اينكه وجود ولايت در اين كشور موجب استحكام نظام اسلامي است، با مأمور كردن عده اي از طريق نفوذ به عرصه هاي مختلف از جمله نفوذ در مجلس خبرگان رهبري در صدد ضربه زدن به اين جايگاه هستند.

ديپلمات سابق كشور در بخشي ديگري از سخنان خود با اشاره به فتنه سال ۸۸ اين فتنه فتنه بسيار بزرگي دانست كه ملت ايران با بصيرت و هوشياري خود آن را در ۹ دي خنثي ساخت.

وي افزود: عده اي كه سال ها ادعاي جمهوريت، جامعه مدني داشته و بيشتر بر جنبه دموكراتيك نظام تأكيد داشتند، وقتي كه نوبت به آزمودن ادعاي آنان رسيد و مجبور بودند شكست را با اختلاف بيش از ۱۱ ميليون رأي بپذيرند با كودتا عليه آراي ملت آن وقايع را به وجود آوردند و اين اقدام تحقق همان سخن قرآن كريم است كه مي فرمايد ما شما را مورد آزمايش قرار مي دهيم و به صرف مدعاي شما بسنده نخواهيم كرد.
قديري ابيانه ادامه داد: بسياري از كساني كه ادعاي دروغين تقلب در انتخابات را داشتند خود سال ها برگزار كننده انتخابات هاي گوناگون در كشور بودند و به خوبي مي دانستند كه امكان تقلب آن هم در اين سطح در انتخابات وجود ندارد همچنان كه يكي از زندانيان به نام مصطفي تاجزاده كه خود زماني رييس ستاد انتخابات كشور بود طي اظهاراتي در زندان به موضوع عدم صحت ادعاي تقلب اعتراف كرده بود.

سفير سابق كشورمان اظهار داشت: خداوند فتنه گران و سردمداران آنان را رسوا كرد و به همه فهماند اين ها در طي ۸ سال دوران اصلاحات و بعد از آن دروغ گفته و به جمهوريت هرگز نه نتها اعتقادي ندارند بلكه بين آنان و طالبان كه انگشت رأي دهندگان را قطع مي كردند فرقي وجود ندارد.

مدير انجمن نخبگان جهان اسلام در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به تدارك وسيع دشمن در دوران فتنه و پس از آن به خاطرات خانم هيلاري كلينتون اشاره داشت و به نقل از وي اظهار داشت: بنا به گفته خانم كلينتون، آمريكا پس از فتنه با صرف ميليون ها دلار و با پرورش ۵ هزار نفر نيروي ايراني سعي در انزواي اصولگرايان، ولايتمداران و افراد پايبند به نظام نموده و كمك كنند تا مجلس شوراي اسلامي و حتي مجلس خبرگان رهبري به دست نامحرمان فتح شود.

وي با اشاره به تحريم هاي ناجوانمردانه دشمن در طي سال هاي اخير گفت: در همين جريان تحريم هاي ظالمانه پسر يكي از مقامات ارشد نظام طي سفر به خارج با پول بيت المال در صدد برقراري تماس با آمريكايي ها بود تا از آنان بخواهد با تشديد تحريم ها عليه ايران كشور دچار چالش گرديده و وضع معيشت مردم بدتر شده و اصول گرايان مسبب آن معرفي گردند تا از اين فضاي گل آلو بتوانند آن طور مي خواهند ماهي بگيرند همچنان كه در سال۹۲ گرفتند.

قديري ابيانه ادامه داد: آقاي صادق خرازي كه زماني سفير و معاون وزرات امور خارجه كشور بوده است و خود جزء اصلاح طلبان به شمار مي رود مي گويد:فهرستي از اصلاح طلبان در اختيار دارد كه آنان طي سفر به خارج و ملاقات با دشمن به آنان راجع به مسائل كشور گرا مي دادند.

سفير سابق كشورماناين سؤال را مطرح كرد كه آيا وظيفه يك سفير يا ديپلمات اين است كه از ملاقات برخي عناصر با دشمن به قصد گرا دادن به آن در اختيار داشته باشد و اين چنين سكوت نمايد؟

بخش ديگري از سخنان قديري ابيانه در اين همايش متوجه علملكرد دولت بود. وي با بيان اينكه رييس جمهوري در دوران مبارزات انتخاباتي وعده حل مشكلات اقتصادي كشور در ظرف مدت ۱۰۰ روز را داده بود ولي اكنون با گذشت حدود ۸۰۰ روز از آغاز به كار دولت هنوز مشكلات به طور جدي برجاست گفت: معلوم مي شود كه آقاي روحاني مردم را فريب داده است.

وي با اشاره به عدم وجود اعتبار لازم جهت پرداخت يارانه ها در كشور افزود: چرا تا كنون يارانه اقشار مرفه حذف نشده است؟ چرا قانون هدفمندي يارانه ها به درستي اجرا نمي شود؟ چرا اكنون كه منابع لازم جهت پرداخت يارانه ها تأمين نمي شود هنوز به پرداخت يارانه ادامه مي دهيد؟

قديري ابيانه در پاسخ به اين پرسش ها گفت: جواب اين سؤال ها مگر جز اين است كه مي گويند حذف يارانه موجب نارضايتي مردم و در نتيجه كاهش محبوبيت رييس جمهور مي شود ولي مگر منافع كشور بايد فداي محبوبيت آقاي رييس جمهور شود؟

وي ادامه داد: اگر نمايندگان مجلس وابسته به دولت نباشند و صادق باشند نبايد از اين فريبكاري ها به راحتي عبور نمايند و اجازه بدهند كه رييس جمهور و يا وزرا دروغ بگويند يا اينكه فساد كنند و يا انحراف پيدا نمايند و اين آن چيزي است مردم بايد در انتخاب هاي خود در نظر داشته باشند تا افراد سليم و صادق را وارد مجلس نمايند.

اين فعال سياسي كشور در ادامه در مورد شعارشايسته سالاري كه توسط دولت ها عنوان مي شود، اظهار داشت: چرا كساني كه ادعاي شايسته سالاري داشتند وقتي در مسند امور نشستند در انتصاب شايستگان به بستگان خود رسيدند و آنان را براي مناصب مهم انتخاب كردند؟

قديري ابيانه ادامه داد: كساني كه وقتي دولت احمدي نژاد سيب زميني مازاد توليد شده در كشور را خريداري و بين فقرا تقسيم نمود، آن را انتخاباتي و يا گداپروري خواندند و حال كه خود در مسند نشستند و با اين موضوع مواجه مي شوند بيش از ۱۱ هزار و ۷۰۰ تن سيب زميني را دفن مي كنند حال سؤال اينجاست كه آيا دفن سيب زميني توليد شده كشور بهتر است و يا توزيع آن ميان محرومين و مستضعفين؟

وي در ادامه يكي از استراتژي هاي دولت براي پيروزي نمايندگان طرفدار خود در انتخابات را اين طور بيان كرد كه دولت بودجه هاي تخصيص يافته برخي شهرهاي كوچك را از طريق نماينده طرفدار خود توزيع مي نمايد تا اين طور القا كند تا اين نماينده بوده است كه اين اعتبار را جذب نموده است.

قديري ابيانه در بخش پاياني سخنان خود با اشاره به مواردي كه مردم مي بايست در انتخاب نمايندگان در نظر داشته باشند را هوشياري و شناخت كانديداها، آشنايي با وظايف نمايندگي، پرهيز از چشم داشت بي مورد نسبت به نمايندگان، پرهيز از وابستگي به دولت عنوان نمود و اظهار اميدواري كرد: با بصيرت مردم شريف ايران انتخابات مطلوبي شايسته نظام جمهوري اسلامي ايران در كشور شاهد باشيم.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcdkj0s.yt0ks6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما