دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۴
کد مطلب : 35877
مدیردرمان دانشگاه پزشکی قم مطرح کرد

تائید آزمایش آنفلوانزای ۳۳ نفر در قم

قم نيوز : قم نگار: مدیردرمان دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه آزمایش آنفلوانزا ۳۳ نفر از افراد مشکوک به آنفلوانزا در قم مثبت اعلام شده است، گفت: از این میان ۲ نفر مادر باردار و ۳ نفر کودک بوده‌اند.
تائید آزمایش آنفلوانزای ۳۳ نفر در قم
به گزارش قم نگار، علیرضا مظفری با اشاره به اینکه دو بیمارستان کامکار برای مراجعه بزرگسالان و بیمارستان حضرت معصومه (س) برای مراجعه کودکان مشکوک به ابتلا به آنفلوانزا در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: از آبان ماه بیش از ۱۳ هزار نفر به بیمارستان کامکار مراجعه کرده‌اند.

مدیردرمان دانشگاه علوم پزشکی استان قم با اشاره به اینکه در همین زمان بیش از ۷۰۰ نفر مشکوک به آنفلوانزا در بیمارستان کامکار بستری شدند، افزود: جواب آزمایش آنفلوانزا ۳۰ نفر از بستری شدگان بیمارستان کامکار مثبت اعلام شده است.

وی با اشاره به اینکه آنفولانزا تا به امروز در استان قم ۲ تلفات داشته است، خاطرنشان کرد: فوتی‌های آنفلوانزا در استان قم بیماری زمینه‌ای داشته‌اند.

مظفری با اشاره به اینکه بیمارستان کامکار به طور اختصاصی به پذیرش بیماران مشکوک به آنفلوانزا پرداخته است، بیان کرد: بخش قلب این بیمارستان به بیمارستان شهید بهشتی منتقل شده بود تا بتوان خدمات بهتری به مراجعه کنندگان ارائه شود.

مدیردرمان دانشگاه علوم پزشکی استان قم با اشاره به اینکه ۴۵ مادر باردار هم از جمله بستری شدگان بیماری آنفلوانزا بودند، خاطرنشان کرد: از بین این افراد آزمایش ۲ نفر مثبت اعلام شد.

وی با بیان اینکه موج سخت آنفلوانزا را از سرگذرانده ایم و حالا شرایط آرام شده است، بیان کرد: بیمارستان کامکار در این چند روز به روال عادی خود بر می‌گردد، اتاق عمل‌ها کار خود را از سر گرفته‌اند و بخش داخلی و جراحی که محل بستری بیماران آنفلوانزا بوده است به حالت عادی و روال معمولی خود بازمی‌گردد.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه بخش سی‌سی‌یو بیمارستان هم فعالیت خود را از سر گرفت و بیمارپذیرش کرد، عنوان کرد: بیش از ۴۰ هزار کودک هم به بیمارستان حضرت معصومه (س) مراجعه کردند که از این تعداد بیش از ۲ هزار نفر بستری شده و آزمایش آنفلوانزا ۳ کودک هم مثبت اعلام شد.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی قم در این زمینه هم ضعف اصلی بیمارستان کودکان را ضعف زیرساخت‌ها خواند و افزود: بیمارستان کودکان به دلیل ضعیف بودن زیرساخت‌ها و تعداد کم تخت‌ها و بار مراجعان بسیار بالایی با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کند و همین امر سبب شده که به شایستگی خدمات درمانی به بیماران ارائه نشود.

وی همچنین به خانواده‌ها توصیه کرد: خانواده‌هایی که در فرزندانشان علایمی چون تب، سردرد، درد بدن و لرزش را که از علایم اولیه آنفلوانزا است مشاهده کنند، بهتر است قبل از هر چیزی استراحت و مصرف مایعات را در دستور درمانی خود قرار دهند.

مظفری خاطرنشان کرد: بهترین درمان برای این بیماری استراحت است، اگر شخصی ۲۴ ساعت استراحت کند شاید نیاز به مراجعه به بیمارستان نداشته باشد، اما در صورتی که تب بسیار شدید شود و تنگی نفس و سردرد وسر گیجه شدید در فرد هم فروکش نکند و بیمار شرایط بدتری پیداکند می‌تواند به مراکز درمانی کامکار و بیمارستان کودکان مراجعه کنند.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcjaoet.uqeiazsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما