پنجشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۱۰
کد مطلب : 3614
آیت‌الله مقتدایی:

کتاب‌های حوزوی ترجمه و در سطح جهانی منتشر شوند

قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: موسسات پژوهشی بسیار فعالی در قم وجود داشته و آثار تالیفی توسط طلاب امکان ترجمه و نشر در سایر کشورهای اسلامی را نیز دارند.
کتاب‌های حوزوی ترجمه و در سطح جهانی منتشر شوند
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله مرتضی مقتدایی در آیین گشایش دومین نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه که پیش از ظهر امروز در مجتمع امام‌ خمینی(ره) قم برگزار شد، ضمن گرامیداشت ایام اربعین حسینی اظهار کرد: هدف امام حسین(ع) از قیام عاشورا، حفظ و نجات اسلام از سقوط بود، بنابراین ایشان خود را آماده فدا کردن در راه دین کرده بود.

وی افزود: اباعبدالله(ع) برای همراهی خویش از کسانی دعوت کرد که آماده مرگ و فداکاری در راه اسلام بودند و در زیارتنامه‌های معتبر نیز این مسئله وارد شده که امام حسین(ع) حجت را بر همگان تمام کرده و هیچ عذری برای دیگران باقی نگذاشت و برای نجات مردم از گمراهی خود و خانواده خویش را در راه حق فدا کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور خاطرنشان کرد: در روایات اسلامی وارد شده است که عزاداری و اشک ریختن برای امام حسین(ع) موجب بخشیده شدن تمام گناهان فرد می‌شود و ثواب زیارت او برابر با زیارت عرش الهی شمرده شده است.

وی با اشاره به امکانات محدود حوزه‌های علمیه در مقایسه با سایر دستگاه‌های فرهنگی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید در این زمینه تلاش بیشتری داشته و از امکانات موجود به بهترین نحو استفاده کند.

مقتدایی به سفر مقام معظم رهبری در سال گذشته به قم اشاره کرد و افزود: ایشان بازدید ویژه‌ای از مراکز پژوهشی قم داشته و از فعالیت‌های آنها ابراز خرسندی کردند زیرا برخی از این موسسه‌ها در کوچک‌ترین اماکن موفق به نشر کتاب‌های مهم و مرجع دینی و مذهبی شده‌اند.

وی تصریح کرد: به دلیل اینکه ارتباط چندانی میان موسسات پژوهشی حوزوی وجود ندارد موازی‌کاری و انجام کارهای تکراری نیز اجتناب‌ناپذیر است بنابراین مدیریت حوزه‌های علمیه به منظور تعامل بیشتر و تکامل مراکز پژوهشی، اقدام به جلسات هم‌اندیشی کرده و خواستار ارتباط بیشتر این موسسات با یکدیگر است اما در این زمینه بودجه کافی وجود ندارد و ضروری است که این حرکت شایسته توسط دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دنبال شود.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور از تالیف کتاب‌های معتبر و ارزشمند توسط طلاب گمنام حوزه علمیه خبر داد و گفت: بسیاری از این آثار امکان ترجمه و نشر در خارج از کشور را نیز دارد، اما نویسندگان آنها بودجه‌ای برای چاپ کتاب‌های خود ندارند.

وی ادامه داد: تلاش در این زمینه جزو باقیات‌الصالحات بوده و حوزه‌های علمیه نیز خواستار توجه به نشر کتاب‌های مذهبی و دینی با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند.

‌مقتدایی ضمن تشکر از دست‌اندرکاران نمایشگاه کتاب حوزه خاطرنشان کرد: با توجه به ورود زائران و مسافران دائمی در طول سال به قم، احداث نمایشگاه دائمی کتاب‌های دینی در استان ضروری است زیرا عموم مردم به ویژه جوانان می‌توانند ضمن بهره‌گیری از اماکن زیارتی و سیاحتی قم، از آثار فرهنگی تولید شده در این شهر نیز نهایت استفاده را ببرند.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcf.ydmiw6dvjgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما