دوشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۲
کد مطلب : 36383
آیت الله مکارم شیرازی:

تمرکز طلاب در قم مناسب نیست

قم نيوز : قم نگار: آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفت: تمرکز طلاب در شهر قم مناسب نیست و طلبه ها و روحانیان باید برای انجام وظیفه های خود به موطن خود بازگردند.
تمرکز طلاب در قم مناسب نیست
به گزارش قم نگار، وی عصر یکشنبه در دیدار حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن ربانی رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه افزود: شهرهای مختلف کشور از کمبود روحانی رنج می برند و باید راهکارهایی اندیشیده شود تا طلبه ها و روحانیان به موطن خود بازگردند.
وی با بیان این که نباید کاری کنیم که طلبه ها و روحانیان در قم ماندگار شوند تصریح کرد: باید طلبه ها و روحانیانی که از قم به منطقه های مختلف کشور هجرت می کنند و یا کسانی که در طرح هجرت هستند حمایت شوند تا طلبه های دیگر نیز برای هجرت از قم ترغیب شوند.
آیت الله مکارم شیرازی به طرح جامع مسکن مرکز خدمات حوزه های علمیه اشاره کرد و افزود: درست نیست که مسکن وسیله ای شود که طلبه ها در شهر قم ماندگار شوند، بلکه باید مسکن را به صورت موقتی در اختیار طلبه ها قرار دهیم تا پس از پایان درس به موطن خود بازگردند.
وی با اشاره به اینکه نبود روحانی در بسیاری از روستاها بسیار ناراحت کننده است تصریح کرد: مسئولان و بزرگان حوزه باید مشکلات حوزه را در نظر بگیرند و برای حل آنها چاره اندیشی کنند.
وی همچنین با تقدیر از فعالیت های مرکز خدمات حوزه های علمیه بیان کرد: کارهای شما در این مرکز مفید و موثر بوده و موجب پیشرفت حوزه شده است.
آیت الله مکارم شیرازی خواستار اطلاع رسانی خدمات آن مرکز شد و گفت: نیاز است که سالانه گزارش مکتوبی به صورت خلاصه از خدمات مرکز تهیه شود تا مسئولان از خدماتی که این مرکز انجام می دهد اطلاع داشته باشند.

انتهای پیام/137
https://qomnews.ir/vdcc11q1.2bqe48laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما