سه شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۸
کد مطلب : 36416
علامه نجاح طائی:

شیخ زکزاکی 20 میلیون نفر را در نیجریه ‌شیعه کرد

قم نيوز : قم نیوز: یکی از بزرگترین نویسندگان و محققان ضد‌تکفیر گفت: واقعه 11 سپتامبر در نیویورک نه تنها کار القاعده نبوده بلکه حیله‌ای کثیف از سوی آمریکا بود.
شیخ زکزاکی 20 میلیون نفر را در نیجریه ‌شیعه کرد
به گزارش قم نیوز،‌ تقویم ۲۲ آذر ماه ۱۳۹۴ شمسی و ۱۳ دسامبر ۲۰۱۵ را نشان می‌داد، شیعیان مشغول عزاداری اباعبدالله در حسینیه در نیجریه بودند، پلیس این کشور با نقشه قبلی برای نابودی اسلام شیعی در نیجریه به حسینیه زاریا و منزل شخصی علامه شیخ زکزاکی حمله کرد و با کشتن بیش از هزار نفر از شیعیان و شماری از اعضای خانواده شیخ زکزاکی، رهبر جنبش اسلامی نیجریه را به شدت زخمی کرده و به اسارت برد. ۴۰ روز از این واقعه ددمنشانه می‌گذرد ولی با این وجود هیچ یک از رسانه‌های غربی به انعکاس این واقعه نپرداختند و هنوز از شیخ مظلوم علامه زکزاکی خبر موثقی در دست نیست. آنچه مسلم است لایه‌ها و ابعاد گوناگونی در این ماجرا وجود دارد که قابل بررسی است و خبرگزاری فارس در این راستا با آیت‌الله علامه شیخ نجاح طائی از علمای عراق و بزرگ‌ترین نویسنده ضد وهابیت که از یاران شیخ زکزاکی محسوب می‌شود به گفت‌و‌گو پرداخته است.

علامه شیخ ابراهیم زکزاکی را چه مدت زمان است که می‌شناسید و چگونه با یکدیگر آشنا شدید؟
آشنایی ما و علامه شیخ زکزاکی به هشت سال پیش می‌رسد، با توجه به اینکه کتب ما همه در ارتباط با مسائل تکوینی ضدوهابیت و ضدتکفیر بود، علامه زکزاکی چند بار به صورت مکتوب و شفاهی تقاضا کرد که این کتب در نیجریه خواهان فراوانی دارد و در همین راستا چند نمایشگاه کتاب ضد تکفیری از مجموعه کتب تالیفی ما در نیجریه راه‌اندازی کرد.

کتب ضد تکفیری تا چه میزان در نیجریه مورد استقبال قرار گرفت؟
کتب ضد تکفیر در شهرهای گوناگون نیجریه مورد استقبال فراوانی قرار گرفت و شیعیان نیجریه برای مطالعه این کتب سر از پا نمی‌شناختند به گونه‌ای که چندین بار از سوی علامه شیخ زکزاکی تقاضا شد که برایشان کتاب‌های ضد تکفیری ارسال کنیم.

شخصیت علامه زکزاکی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
پس از چند بار آمد و رفت با این علامه بزرگ و زمانی که رابطه ما قوی‌تر شد متوجه شدیم که شیخ زکزاکی یک شخصیت زاهد، عابد و معتقد به خدای سبحان است که به این دنیا توجه چندانی ندارد و همچنین اهل معرفت و مطالعه بوده و خوش اخلاق است.

آخرین باری که علامه زکزاکی را ملاقات کردید چه زمانی بود؟ چه نوع رابطه‌ای بین شما وجود دارد؟
این عالم مجاهد هر دوسال یک بار به ایران می‌آمد و قرار بود که هرسال برای زیارت امام حسین (ع) به کربلا بیاید و آخرین‌بار، این عالم مجاهد را سال گذشته در ایران ملاقات کردیم. رابطه دوستی عمیقی بین ما وجود دارد، زیرا که علامه زکزاکی مرد خدا و اهل معرفت است. امیدواریم خداوند وی را از چنگال وهابی‌ها نجات دهد.

علامه زکزاکی چگونه میان مردم زندگی می‌کرد؟
ما تا پیش از آشنایی نزدیک، شناختی از این عالم بزرگ نداشتیم ولی پس از آن متوجه شدیم که این عالم بزرگ زندگی ساده و سراسر زهد و تقوا دارد به گونه‌ای که غذای ساده میل می‌کند و به غذای رستوران‌های شیک و مجلل هیچ توجهی ندارد، با اینکه بسیار معروف است و چندین میلیون مرید دارد، دچار دنیا‌زدگی نشده و حتی توجهش نسبت به آخرت روز به روز بیشتر می‌شود. همین روی گردانی وی از دنیا موجب شده است که خداوند علامه شیخ زکزاکی را روز به روز نه تنها در نیجریه بلکه در دنیا محبوب‌تر کند.

چه عاملی موجب محبوبیت علامه شیخ زکزاکی در نیجریه شده است؟
زندگی سراسر مجاهدانه و توام با زهد و تقوا و دوری از دنیازدگی، علامه شیخ ابراهیم زکزاکی موجب شد که بیش از پیش میان مردم محبوب شود و با توجه به اینکه مردم آفریقا گرفتار وضع اقتصادی نابه‌سامان بوده و دست به گریبان چالش‌هایی که وهابیت با ایجاد گروهک‌های تکفیری بوکوحرام برایشان ایجاد کرده است، متوجه شدند، بهترین راه برای ادامه زندگی پیروی از اسلام شیعی است و در همین راستا ۲۰ میلیون نفر در نیجریه توسط علامه شیخ زکزاکی شیعه شدند.

چرا پلیس نیجریه نسبت به کشتار شیعیان اقدام و علامه شیخ زکزاکی را به اسارت برد؟
این عالم مجاهد دارای سابقه دینی بسیار خوبی است، در طول چند سال گذشته چندین بار به به زندان رفته است و اکنون نیز وهابیون گمان می‌کنند که با زندانی و یا کشتن علامه شیخ ابراهیم زکزاکی می‌توانند چراغ اسلام را خاموش کنند.

شیعیان نیجریه از نظر اعتقادی چگونه هستند؟
شیعیان نیجریه از نظر اعتقادی بسیار قوی هستند و به شیوه‌ای خاص برای ائمه اطهار (ع) به ویژه امام حسین (ع) سوگواری می‌کنند به گونه‌ای که اگر کسی نداند در نیجریه این مراسم برپا شده است، گمان می‌برد که این مراسم خاص در کربلا برگزار می‌شود.

چه کسانی پشت پرده این اقدامات ددمنشانه علیه علامه زکزاکی و شیعیان نیجریه هستند؟
به طور قطع مشخص است که همه این نیرنگ‌ها و اقدامات و وحشیانه را چه کسانی هدایت می‌کنند ولی آنچه که مسلم است، غربی‌ها و وهابی‌ها نقشه دارند علامه زکزاکی را شهید کنند ولی باید بدانند که حتی اگر شیخ ابراهیم زکزاکی را شهید کنند، ۲۰ میلیون شیخ ابراهیم در آفریقا به وجود آمده است و در صورت کشتن این عالم مجاهد چندین میلیون زکزاکی در جامعه ظهور می‌کنند. دشمنان اسلام باید بدانند که مسلمانان بیدار شده‌اند.

غرب چه نقشی در استعمار کشورهای آفریقایی به ویژه نیجریه دارد؟
کشور نیجریه یکی از کشورهای بزرگ دنیای اسلام است که بیش از ۲۰۰ میلیون نفر جمعیت مسلمان دارد و با اینکه از منابع طبیعی مانند نفت و محصولات کشاورزی بسیار غنی برخوردار است ولی زیر سلطه کشورهای استکباری و غربی استکباری مانند سایر کشورهای آفریقایی از لحاظ سیاسی و اقتصادی نابود شده است. برای اینکه کشورهای آفریقایی نتوانند در زمینه‌های گوناگون پیشرفت کنند، دشمن فتنه‌های سیاسی، مذهبی و قومیتی ایجاد می‌کند و آتش جنگ‌های حزبی و انقلاب‌های ناکام را در این کشور‌ها شعله‌ور می‌کند.

بیداری اسلامی تا چه اندازه در آفریقا به ویژه نیجریه نفوذ کرده است؟
نیجریه بزرگ‌ترین کشور آفریقایی محسوب می‌شود ولی با توجه به نفوذ وهابی‌ها و غربی‌ها از همه نظر نابود شده است، علامه زکزاکی در این کشور ۲۰ میلیون نفر را شیعه کرده و به همین دلیل وهابیت احساس خطر می‌کند و در همین راستا چند سالی است که با تشکیل گروهک بوکوحرام نسبت به کشتار شیعیان در حسینیه‌ها و بیمارستان‌ها اقدام می‌کند ولی نتوانسته‌اند به جایی برسند و ریشه شیعه را از بین ببرند و شیعیان با امدادهای غیبی که از سوی خداوند به آنان می‌شود، توانستند با توکل به خدا موفقیت‌های خوبی به دست بیاورند و همین موجب شده است حرکات وهابی به بن‌بست برسد.

آیا ترور شیعیان در نیجریه می‌تواند منجر به تغییر دیدگاه در این کشور شود؟
کار تمام شده است، شیعیان نیجریه از لحاظ عقیده به هیچ عنوان بر نمی‌گردند. کار به جایی رسیده که وهابیون با استفاده از نیروهای نظامی نیجریه به دنبال از بین بردن ریشه شیعه و افکار علامه شیخ زکزاکی هستند و در این راستا تلاش کردند با شهید کردن اقوام درجه یک این عالم مجاهد، وی را از اهداف والایش منصرف کنند ولی زمانی که متوجه شدند اینگونه اقدامات تروریستی علامه زکزاکی را از اهدافش باز نمی‌دارد، به دنبال این هستند که وی را شهید کنند اما دیگر دشمن نمی‌تواند کاری از پیش ببرد، اکنون ۲۰ میلیون نفر در نیجریه تبدیل به علامه شیخ ابراهیم زکزاکی شدند و دارای اعتقادات محکمی هستند.

چرا دولت نیجریه برای از بین بردن شیعیان و علامه زکزاکی تلاش می‌کند؟
حکومت نیجریه با پول عربستان سعودی اداره می‌شود و هر زمانی که پول می‌خواهند باید خواسته‌ای از خواسته‌های عربستان را انجام می‌دهند و در ازای این نوکری پول دریافت کنند. یکی از خواسته‌های عربستان فعالیت ضد ایران و ضد شیعه است که برخی خود فروخته‌ها به دستورات عربستان تن می‌دهند. یکی از این خود فروخته‌ها محمد البخاری رئیس جمهور نیجریه است که به ایران آمد ولی بعد از یک ماه عربستان سعودی با پول، البخاری و دینش را خرید و وی نیز به مردم عادی که سلاح نداشتند و در حال سوگواری برای امام حسین (ع) بودند حمله کرد و آنان را به خاک و خون کشید. پس از آن نیز به خانه علامه مجاهد زکزاکی حمله کرد و پس از کشتن چند نفر از اعضای خانواده‌اش وی را به همراه همسرش به زندان بردند.

آیا ردّپای غرب در وقایع اخیر نیجریه مشاهده می‌شود؟
هزار نفر در این حمله تروریستی کشته شدند، معلوم است که این اقدام با توافق آمریکا و غرب صورت گرفته است. هیچ یک از تلویزیون‌های غربی خبر کشتار شیعیان را در نیجریه انعکاس نداند معلوم است که این وقایع یک نقشه غربی، اسرائیلی و وهابی است. مردم پس از این وقایع متوجه شدند حکومت البخاری در نیجریه، یک حکومت بی‌دین و خودفروخته است و به گروهک‌های تکفیری و بوکوحرام پول می‌داده که شیعیان را به قتل برسانند. مردم نیجریه فهمیدند که حکومت نیجریه مانند حکومت عربستان نسبت به شیعه‌کشی اقدام می‌کند.

استقبال مردم نیجریه را از کتب ضد تکفیر و ضد وهابیت چگونه ارزیابی می‌کنید؟
زبان مردم نیجریه زبان انگلیسی است و کتب تالیفی ما به زبان عربی است و پس از اینکه کتب ما توسط علامه زکزاکی در این کشور توزیع شد؛ مورد استقبال قرار گرفت و این نشان می‌دهد که شمار فراوانی از مردم به دین اسلام روی آوردند و در حوزه‌های علمیه زبان عربی آموختند و این کتب که محتوای سنگینی دارد را تهیه و نسبت به مطالعه آن اقدام کردند.

چه تفاوتی میان مردم نیجریه و سایر کشورهای عربی به ویژه عربستان وجود دارد؟
مردم نیجریه، سراغ علم و تمدن رفتند و به همین دلیل تشیع را که بهترین مذهب است برگزیدند و وارد مذهب تشیع شدند ولی مردم ریاض و مردم قصیم عربستان سعودی از اعراب جاهلی، بی‌فرهنگ و بی‌تمدن هستند که وارد آئین وهابیت شدند و به همین دلیل عده‌ای از آن‌ها دست به خودکشی زدند و عده‌ای دیگر به جنگ ضد مردم عراق و سوریه و افغانستان اقدام کردند. مردم نیجریه نشان دادند تمدن از اهمیت والایی برای جذب انسان به سمت دین و عقل و تدین برخوردار است.

آیا مذهب تشیع موجب تمدن بشریت است؟
امیرالمومنین (ع) عالم اهل کتاب است که در قرآن به وضوح به این موضوع اشاره شده است و در همین راستا پیامبراکرم (ص) فرمود اگر علم را به ۱۰ تقسیم کنیم ۹ قسمت آن نزد امیرالمومنین (ع) و یک دهم بین همه مردم تقسیم شده است یعنی امیرالمومنین (ع) در آن یک دهم علم که بین مردم جهان تقسیم شده است هم سهم دارد به همین دلیل هرجا علم و تمدن هست، تشیع رشد می‌کند و جاهلیت نمی‌تواند کاری از پیش ببرد.

چرا عربستان به یمن حمله کرده و نسبت به کشتار مردم بی‌گناه اقدام می‌کند؟
مردم یمن دارای علم و تمدن هستند و پس از اینکه پیامبر (ص) دین اسلام را برای مردم به ارمغان آورد به اسلام روی آوردند و پس از اینکه مسلمان شدند مذهب تشیع را برگزیدند. برای کشور جاهلی عربستان سنگین است که رشد اسلام شیعی را ببیند، به همین دلیل با چند کشور جاهلی دیگر با اسرائیل و آمریکا هم‌پیمان شدند تا ریشه اسلام شیعی را در یمن از بین ببرند ولی باید بدانند در یمن نیز به جایی نمی‌رسند.

نقاب از چهره غرب در جهان تا چه میزان کنار رفته است؟
غربی‌ها نشان دادند در کشته شدن مسلمانان به‌ویژه شیعیان در سراسر جهان نقش دارند و با دروغ و فساد‌های گوناگون به تشکیل القاعده و داعش اقدام و در رسانه‌ها اعلام می‌کنند که ما ضد القاعده هستیم. نقاب از چهره غرب مدت‌هاست که افتاده و چهره پلید آن‌ها برای مردم جهان نمایان شده است.

آیا داعش می‌تواند برای والدین خود که‌‌ همان غرب و وهابیت هستند تهدید باشد؟
تشکیل گروهک تکفیری داعش امروز برای وهابیون و غرب یک تهدید به شمار می‌رود زیرا که تمام دروغ‌های آن‌ها را برملا کرد و اکنون کار وهابیت رو به بن بست است، دروغ هم اندازه‌ای دارد. در تمام دنیا گفته می‌شود که واقعه ۱۱ سپتامبر در نیویورک نه تنها کار القاعده نبوده بلکه حیله‌ای کثیف از سوی آمریکا بود. اعراب جاهلی چگونه می‌توانند هواپیما را کنترل کنند و چنین حادثه‌ای را به بار بیاورند. تنها مردمی این مسئله را باور می‌کنند که درک درستی نداشته باشند ولی اکنون همه دنیا به این مسئله پی بردند که همه این حرف‌ها دروغ است و تشیع در کل آفریقا، قلب اروپا و دیگر نقاط جهان در حال گسترش است.

آینده غرب را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
مردم غرب اغلب از آئین مسیح پیروی می‌کنند، امیدواریم که حضرت مهدی (عج) به زودی ظهور کند که براساس روایات همه مسیحیان به حضرت مسیح (ع) مراجعه می‌کنند و این پیغمبر نیز که با حضرت مهدی (عج) ظهور کرده است مردم را به هم‌پیمانی با ولی عصر (عج) فرا می‌خواند و همه غرب مسلمان می‌شوند و همانگونه که مردم نیجریه شیعه شدند دیگر مردم آفریقا نیز شیعه می‌شوند.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcjmxet.uqemvzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما