چهارشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۰
کد مطلب : 36453
آیت‌الله سبحانی:

طلاب با وجود کمبود امام جماعت در کشور نباید در حوزه بمانند

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید گفت: بسیاری از طلاب در حوزه مانده‌اند در حالی که در کشور در بسیاری از مکان‌ها از نظر امام جماعت کمبود وجود دارد، مانند کشوری که اطراف را دشمن محاصره کند و سربازان در سربازخانه باشند.
طلاب با وجود کمبود امام جماعت در کشور نباید در حوزه بمانند
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله جعفر سبحانی صبح امروز در درس خارج اصول خود که در مسجد اعظم برگزار شد، با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) اظهار کرد: طلاب سه وظیفه دارند، وظیفه نخست آموزش علم است که در این بخش باید علم را به دقت یاد بگیریم و درس خواندن در اولویت باشد، ذهن را مسائل جانبی و خارجی پر نکند.

وی خاطرنشان کرد: حوزه باید علم را در اولویت قرار دهد، در بخش اول علم فقه، اصول و حدیث قرار داشته باشد، پس از آن مسائل جانبی باشد، اگر بالعکس شد، نتیجه نمی‌گیریم.

این مرجع تقلید با اشاره به وظیفه دیگر طلاب گفت: طلاب باید به علم خود عمل کنند و از طرفی دیگر کسانی که اهل علم هستند و ارزش و قدر علم را می‌دانند، باید آن را منتشر کنند.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از طلاب در حوزه مانده‌اند در حالی که در کشور در بسیاری از مکان‌ها از نظر امام جماعت کمبود وجود دارد، مانند کشوری که اطراف را دشمن محاصره کند و سربازان در سربازخانه باشند.

آیت‌الله سبحانی عنوان کرد: کسانی که استعداد بالا دارند، باید بمانند، درس بخوانند و مجتهد و مدرس شوند، کسانی که حدشان تمام است، باید به وظیفه بیرونی خود عمل کنند، اکنون بسیاری از بخش‌ها، فاقد عالم است، در حالی که طلاب فراوانی در حوزه هستند.

وی اهمیت یاد دادن علم را مورد توجه قرار داد و افزود:‌ آن کس که از تو علم می‌آموزد و عمل می‌کند، همان پاداشی که او دریافت می‌کند، به شما نیز می‌دهند، بنابراین علم در درجه اول است، از حافظه خود برای یادگیری مسائل علمی استفاده کنید، زیرا اگر ذهن شما با مسائل جانبی پر شد، برای علم ارزشی قائل نمی‌شوید.

این مرجع تقلید یادآور شد: امیدواریم انسان به مرحله‌ای برسد که همیشه عاشق علم باشد، اگر انسان به علم عاشق باشد، در همه مراحل جوابگویش است.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcaeyne.49nim15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما