يکشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۰۶
کد مطلب : 3661
رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم:

نگاه به ورزش بانوان قمی متناسب با جایگاه آنها نیست

قم نيوز : قم نیوز: رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم گفت: در قم نگاه به ورزش همگانی بانوان و مسائل فرهنگی متناسب با شأن و منزلت آنها نیست.
نگاه به ورزش بانوان قمی متناسب با جایگاه آنها نیست
به گزارش قم نیوز، طوبی حجازی امروز با اشاره به فضاهای ورزشی موجود ویژه بانوان در این استان اظهار کرد: در حال حاضر در شهر قم، به جز بوستان نرگس فضای ورزشی دیگری که ویژه بانوان باشد، وجود ندارد.

وی افزود: ایجاد سالن ورزشی و استخر این بوستان از جمله مصوبات سفر دوم ریاست جمهوری بود که در دست احداث است و به زودی به بهره‌برداری می‌رسد تا بانوان بتوانند از این امکانات استفاده کنند.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم با بیان طرح‌های پیشنهادی در سفر سوم ریاست جمهوری عنوان کرد: توجه به فرهنگسراها، توانمندسازی بانوان و اماکن ورزشی ویژه بانوان از جمله طرح‌های پیشنهادی در سفر سوم ریاست جمهوری است که امید است به تصویب برسد.

حجازی ادامه داد: در زمان شهردار گذشته، طرح حفاظ‌ گذاری بوستان‌های محلی در شورا به تصویب رسید و در چهار منطقه به شناسایی و بازرسی بوستان‌ها پرداخته شد تا با نصب آن بانوان از این امکانات بهره ببرند اما این طرح اجرایی نشد و شهرداری آن را به اجرا در نیاورد.

وی تجهیز امکانات ورزشی برای بانوان را با اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم امکانات ورزشی مناسبی برای بانوان فراهم بیاوریم و آنها مجبور نباشند مسیری طولانی را برای استفاده از امکانات طی کنند، به طور قطع شاهد ثمرات آن خواهیم بود.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: سلامتی بانوان می‌تواند سلامت خانواده‌ها را نیز تامین کند و اگر بانوان در همجواری محل سکونت بتوانند از امکانات ورزشی استفاده کنند، در کنار ورزش به امور جاری زندگی هم رسیدگی بهتری خواهند داشت.

وی ورزش بانوان را هدفی برای رسیدن به سلامت ذکر کرد و گفت: در فضای کویری قم توجه به ورزش بانوان ضرورت بیشتری دارد و باید برای تحقق این هدف اهتمام جدی صورت گیرد.

حجازی عفاف و حجاب را از ویژگی‌های برجسته بانوان استان قم برشمرد و بیان کرد: با توجه به اینکه بانوان قمی مقید به دین و شرع هستند، بنابراین زمانی که فضاهای ورزشی متناسب با اعتقادات آنها وجود نداشته باشد قطعا از ورزش محروم می‌شوند.

وی خواستار پاسخگویی مسوولان به این مشکلات اساسی شد و ابراز کرد: در قم نگاه به ورزش همگانی بانوان و مسائل فرهنگی متناسب با شأن و منزلت آنها نیست در صورتی که نیازمند توجه بیشتر در این زمینه هستیم.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdch.-nxt23n-zftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما