دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۶
کد مطلب : 36618
آیت‌الله جوادی‌آملی:

اقدامات حوزه ارتباطات بدون حرکت فرهنگی اثربخش نیست

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید گفت: اگر جوان بخواهد فاسد نشود باید به دنبال فکر ناب باشد، در مرحله نخست باید به دنبال حرکت‌های فرهنگی باشیم زیرا اقدامات حوزه ارتباطات بدون حرکت فرهنگی اثر مثبت ندارد.
اقدامات حوزه ارتباطات بدون حرکت فرهنگی اثربخش نیست
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی ظهر امروز در دیدار با محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که در بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسرا انجام شد، با بیان اینکه فضای ارتباطات حقیقی است، اظهار کرد: جایی که اندیشه در آن نباشد مجازی است، برای فضای حقیقی باید کارهای حقیقی انجام دهیم.

وی با تاکید بر اینکه بدون فرهنگ، اندیشه و علم فضای مجازی حقیقتی ندارد، اضافه کرد:‌ اگر جوان بخواهد فاسد نشود باید به دنبال فکر ناب باشد، در مرحله نخست باید به دنبال حرکت‌های فرهنگی باشیم زیرا اقدامات حوزه ارتباطات بدون حرکت فرهنگی اثرگذاری لازم را ندارد.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب اسلامی پرچم سه رنگ نمی‌توانست خودش را حفظ کند به همین علت در جنگ جهانی زیر پا افتاد، پرچم‌های دینی ماندگار است که می‌تواند مردم و نظام را حفظ کند، ملت به نام دین قیام کرد و در حد امکان مقابل خواسته‌های رژیم شاهنشاهی ایستادگی کردند.

وی گفت: در هشت سال دفاع مقدس کشورهای مختلف مقابل نظام اسلامی ایستادند اما ملت با تکیه بر آرمان‌های خود از راه اصلی دور نشد.

آیت‌الله جوادی‌آملی با اشاره به اینکه قدرت نظام اسلامی متعلق به ملت است، عنوان کرد: ارگان و نهادی، نظامی یا غیر نظامی نباید قدرت نظام را قبضه کند و هر کسی آن را قبضه کرد آن را غصب کرده است، وزیر امور خارجه کشور به پشتوانه قدرت نظام مقابل کشورهای مختلف ایستادگی کرد.

وی با بیان اینکه کشور ایران اسلامی تمام ویژگی‌ها را در خود جای داده است،‌ عنوان کرد: فردی که متهم به اختلاس و بدرفتاری با نظام است آبرویی ندارد، اگر افراد آخرت را نمی‌پذیرند حداقل به آبروی دنیای خود توجه کنند.

آیت‌الله جوادی‌آملی افراد اختلاس‌گر را ظالم خواند و گفت: این افراد در شرایط تحریم با این وضعیت اقتصادی نامناسب سرمایه ملت را دزدیده‌اند، کشوری که اقتصادی مقاومتی ضعیفی دارد اهل نماز و روزه نیست زیرا دین‌داری ملت گرسنه مشکل است.

این استاد سطوح عالی حوزه علمیه از جایگاه قم در میان دیگر شهرهای کشور یاد کرد و ادامه داد: ایران اسلامی می‌تواند از ظرفیت‌های فرهنگی موجود در این شهر استفاده کرده و در عرصه‌های مختلف به پیشرفت‌های مورد نظر برسد.

وی رسیدن به اهداف نظام اسلامی را نیازمند استفاده از تجهیزات نوین دانست و عنوان کرد: نظام اسلامی در حوزه ارتباطات به جایگاه‌های مناسبی رسیده که امیدواریم در این راستا با تقویت آرمان‌های دینی بتواند در تحقق اهداف نظام اسلامی موثر باشد.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcdj90s.yt09f6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما