دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۰
کد مطلب : 36619
وزیر ارتباطات در دیدار با آیت‌الله جوادی‌آملی:

بیش از 90 درصد روستاها به تلفن مجهز شد

قم نيوز : قم نیوز: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بیش از 90 درصد روستاهای کشور به تلفن مجهز شده‌اند و اکنون تصمیم گرفته‌ایم به تمام روستاها اینترنت پرسرعت ارائه دهیم.
بیش از 90 درصد روستاها به تلفن مجهز شد
به گزارش قم نیوز، محمود واعظی ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی که در بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسرا انجام شد، با تاکید بر اینکه رسیدگی به روستاها و مناطق محروم کشور از سیاست‌های محرومیت‌زدایی وزارت ارتباطات است، اظهار کرد: بیش از ۹۰ درصد روستاهای کشور به تلفن مجهز شده‌اند و اکنون تصمیم گرفته‌ایم به تمام روستاها اینترنت پرسرعت ارائه دهیم.

وی با اشاره به اینکه توسعه خدمات اینترنتی می‌تواند دستاوردهای بسیاری را در حوزه‌های مختلف آموزشی، فرهنگی و درمانی به دنبال داشته باشد، اضافه کرد: تا پایان نیمه شعبان روستاهای استان قم به اینترنت متصل می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: روستاییان اگر محصولاتی دارند می‌توانند با استفاده از بستر اینترنت به فروش برسانند و امیدواریم با افزایش تسهیلات رفت و آمدها را کاهش دهیم؛ مردم روستاها نباید احساس کنند که میان خدمات‌رسانی به آنها و مردم شهرها تفاوتی وجود دارد.

وی با بیان اینکه دولت به ویژه وزارت خارجه برای حراست از حقوق هسته‌ای و اقتدار ملت اقدامات بسیاری انجام داده است، تصریح کرد: با تصویب برجام ۱۲ قطعنامه شورای حکام رفع شده است به همین علت به فضای جدیدی در منطقه و دنیا رسیده‌ایم.

واعظی از سفر روحانی به رم و پاریس یاد کرد و گفت: قراردادهای مهمی در این سفر به تصویب رسید که در برخی از آنها ظرفیت خارجی با ۵۰ درصد سرمایه در کشور حضور یافته و با استفاده از متخصصین و کارگران ایرانی محصولات مورد نظر را تولید کرده و ۳۰ درصد آن را به کشورهای دیگر صادر می‌کنند، این دستاورد بعد از برجام توفیقی برای نظام است، در صورتی که برخی فکر می‌کنند این توفیق به دولت محدود است اما اگر رهنمود رهبری و مقاومت ملت ایران نبود نمی‌توانستیم به این نتایج برسیم.

وی با تاکید بر اینکه برخی در آستانه انتخابات توفیق برجام را به گروه خاصی اختصاص داده و برای خدشه وارد کردن به آن تلاش می‌کنند، عنوان کرد: اکنون نظام اسلامی توانسته به اهداف خود در مذاکرات برسد به همین علت روابط جدیدی را در جهان آغاز کرده و تصویر ایران در افکار عمومی دنیا را تغییر کرده است.

واعظی با اشاره به اینکه در گذشته کشورهای مختلف به ایران اسلامی نگاهی مبتنی بر رفتارهای شیعه‌هراسی داشتند، اظهار کرد: اکنون این کشورها نگاه مثبتی نسبت به نظام اسلامی دارند، بعد از برطرف‌سازی مسائل خارجی به سمت برطرف‌سازی مشکلات اقتصادی گام برداشته و در این راستا موضوع بیکاری را در محوریت قرار می‌دهیم.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdceop8x.jh8pzi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما