چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۲۰
کد مطلب : 36697
عضو هیئت علمی دانشگاه مدرس:

تحقق تمدن نوین اسلامی به دست متفکران و اهالی دانشگاه ممکن می شود

قم نيوز : قم نیوز: عضو هیئت علمی دانشگاه مدرس با بیان اینکه مخاطب دستورات رهبری دولتمردان نیستند، گفت: از دولتی‌ها هم نمی‌شود انتظار داشت که طرح‌های بلندمدت نظام را اجرا کنند.
تحقق تمدن نوین اسلامی به دست متفکران و اهالی دانشگاه ممکن می شود
به گزارش قم نیوز، دکتر علیرضا شجاعی زند عصر امروز در سمینار علمی آینده شناسی انقلاب اسلامی مبتنی بر آرمان مهدوی با اشاره به منظور مقام معظم رهبری از تمدن نوین اسلامی اظهار داشت: چهار برداشت می شود از این منظور استنباط کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه مدرس افزود: اولین برداشت این است که ایشان می خواهد مطالعات تمدنی را تقویت کند به واسطه اینکه ما عقبه پرمختوایی در خصوص تمدن داشتیم و با شناسایی آن می توان به تمدن نوین رسید.

وی : عضی می گویند رهبری دنبال طراحی الگویی برای آینده در خصوص تمدن است بنابراین منظور ایشانت ناظر به گذشته نیست.

شجاعی زند در خصوص برداشت شوم گفت: فراتر از طراحی تمدن سازی این مقوله را باید عملیاتی کرد و برداشت چهارم این است که ایشان درصدد تقویت بینش و اندیشه های بلند در میان مردم و متفکران است.

عضو هیئت علمی دانشگاه مدرس خاطرنشان کرد: اما اینکه کدام یک از این نظرها صائب است به نظر من این برداشت های مانعه الجمع نیستند اما تفاوت های مهمی دارد و تلاش های متفاوتی را پدید می آورد و اقتضائات متفاوتی دارد.

وی تاکید کرد: به نظر من نزدیک ترین برداشت به گفته ایشان برداشت آخر است مبنی بر اینکه به آینده های بلندمدت فکر کنیم و اگر جز این باشد بسیاری از اقدامات بی نتیجه خواهد بود.

شجاعی زند خاظرنشان کرد: هدف از تشکیل حکومت اسلامی تشکییل جامعه و امت اسلامی و خود جامعه اسلامی هدف میانبرد برای تسهیل رشد و تعالی فردی است. اینها بستری را فراهم می سازند که تعالی فردی صورت بگیرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه مدرس با اشاره به اینکه هرگونه برداشت دیگری از اشارات رهبری آن را نازل می سازد، تصریح کرد: شعاری شدن مقدمه به فراموشی سپردن است.

وی تصریح کرد: مخاطبین اصلی دستور مطالبه رهبری در خصوص تمددن نوین اسلامی مردم، مسئولان، متفکران صاحب تعهد و مردم سایر کشورهه هستند و مقام معظم رهبری در دل آن ها امیدی برای برداشتن گام های جهانی تر ایجاد می کند.

وی خاطرنشان کرد: پیام اصلی این دستور متفکران صاحب تعهد است و نقش اینها اتاق فکر است و محدود به نوشتن مقالات و تدریس نیست بلکه باید به واقعیت های اجتماعی نگاهی داشته باشند.

عضو هیئت علمی دانشگاه مدرس با بیان اینکه مخاطب دستورات رهبری دولتمردان نیستند، گفت: از دولتی ها هم نمی شود انتظار داشت که طرح های بلندمدت نظام را اجرا کنند.

وی بیان داشت: تمدن ها اگر مفاهیم مناسبی برای معرفی ساختارهای آینده جهان داشته باشند، خودشان از راه می رسند. در حقیقت مثل انقلاب های می مانند و ساخته نمی شود. همواره همه انقلاب ها غیر منتظره بوده و هیچ تئوریسینی هیچ انقلابی را پیش بینی نکردند.

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdca0ine.49nio15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما