شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۰۰
کد مطلب : 36768
حجت‌الاسلام قرائتی:

آزمایش‌های الهی سبب ریزش یاران انقلاب نشود

قم نيوز : قم نیوز: رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: در این 37 سال شاهد ریزش برخی از یاران انقلاب در آزمایش‌هایی همچون جنگ تحمیلی، رحلت امام و تحریم‌های اقتصادی بودیم بنا بر این باید با تقویت ایمان خود، امتحانات الهی را با موفقیت پشت‌سر بگذاریم.
آزمایش‌های الهی سبب ریزش یاران انقلاب نشود
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های جمعه قم گفت: تعهد، تخصص، سابقه در ایمان، علم، تقوا، سلامتی جسمی و فکری، امانت‌داری و حفاظت از بیت‌المال از جمله ملاک‌های قرآنی برای انتخاب اصلح هستند.

وی تأکید کرد: مسئولی که بی‌تعهد یا بی‌تخصص باشد جز ضرر و آسیب هیچ چیزی برای کشور نخواهد داشت به همین دلیل مردم در انتخابات باید با نهایت دقت و بررسی کسی را برگزینند که همه شرایط لازم را در بالاترین حد داشته باشد.

وی با اشاره به آزمایش‌های الهی گفت: در قرآن می‌خوانیم طالوت به لشکریان تشنه‌اش دستور داد که بیش از یک مشت از رود آب نخورند و به این ترتیب آن‌ها را آزمایش کرد بنا بر این نباید در برابر مشکلات اقتصادی ایمان خود را از دست بدهیم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تأکید بر لزوم کار و تلاش گفت: دعا نه در خانه که در میدان عمل مستجاب می‌شود پس برای حل همه مشکلات باید به کوشش و زحمت کشیدن روی آورند.

وی با بیان اینکه پایداری در جبهه‌ها سبب پیروزی لشکر کم‌تعداد بر لشکر پرتعداد می‌شد ابراز کرد: قرآن کریم به رزمندگان سپاه اسلام وعده داده است که اگر اهل مقاومت و پایداری در راه خدا باشیم شما را به‌رغم تعداد اندک بر لشکرهای بزرگ پیروز خواهم کرد و ما تحقق این وعده الهی را هم در جنگ‌های صدر اسلام و هم در جنگ تحمیلی خودمان دیدیم پس نباید از پایداری به عنوان نکته کلیدی پیروزی غفلت کنیم.

قرائتی یاران انقلاب را در سال‌های آغازین کم دانست و تصریح کرد: در ابتدای حرکت انقلاب تنها عده کمی با این نهضت همراه شدند اما به مرور خداوند یاری کرد تا جایی که همه مردم ایران در صف مبارزان انقلابی قرار گرفتند و این هم نشانه تحقق وعده الهی بود.

وی با تشبیه دهه فجر به سوره فجر اظهار کرد: سوره فجر با آیه شکافتن تاریکی‌ها آغاز می‌شود و با آیه رسیدن به خدا پایان می‌گیرد و دهه فجر و تاریخ انقلاب نیز دقیقاً به همین شکل بود به همین علت امام خمینی انقلاب را انفجار نور توصیف کرد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به آزمایش‌های الهی و ریزش‌های یاران انقلاب گفت: آزمایش سنت تغییر ناپذیر خداست و اگر ایمان خود را محکم نکنیم احتمال ریزش زیاد است به همین علت ما در این ۳۷ سال شاهد ریزش برخی از یاران انقلاب در آزمایش‌هایی همچون جنگ تحمیلی، رحلت امام و تحریم‌های اقتصادی بودیم.

قرائتی با اشاره به تلاش وهابیت برای شبهه‌افکنی گفت: امروز وهابیت از راه اینترنت، ماهواره و شبکه‌های اجتماعی شبهات فراوانی را نسبت به مذهب تشیع وارد می‌کند که بسیاری از این شبهات را می‌توان با کمک قرآن پاسخ داد بنا بر این طلاب باید مطالعات قرآنی و تفسیری خود را زیاد کنند تا بتوانند پاسخگوی جوانان باشند.

وی با تأکید بر لزوم ارتباط طلاب و دانشجویان ابراز کرد: روحانیون باید با دانشجویان جلسه داشته باشند که البته نیازی نیست این جلسات طولانی باشد بلکه حتی یک گفت‌وگوی ۲۰ دقیقه‌ای می‌تواند بسیاری از پرسش‌های دانشجویان را حل کند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه حتی یک نفر در قم نباید بی‌سواد باشد گفت: در شهری که از ۸۰ کشور طلبه دارد نباید ۴۴ هزار بی‌سواد زیر ۴۹ سال وجود داشته باشد بنا بر این مسئولان قمی باید تلاش کنند که حتی یک نفر در قم از نعمت سواد محروم نباشد.

وی قم را شهری مرجع‌‌پرور توصیف کرد و گفت: قم که یک شهر مرجع‌‌پرور است باید در همه زمینه‌ها از جمله ریشه‌کن کردن بی‌سوادی و ترویج فرهنگ و دانش از سایر شهرها جلوتر باشد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد: مردم قم همانگونه که در زمان انقلاب از همه جلوتر بودند و حماسه‌های آن‌ها از جمله ۱۹ دی فراموش‌نشدنی است اکنون نیز باید پیش‌رو باشند.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcjoaet.uqemmzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما