شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۱۸
کد مطلب : 36781
رئیس شورای پاپی صلح و عدالت واتیکان مطرح کرد

همکاری قم و واتیکان برای ارائه راه‌حل‌های دینی در مسیر تحقق صلح و عدالت

قم نيوز : قم نیوز: رئیس شورای پاپی صلح و عدالت واتیکان در نشست جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: به دنبال راهکارهایی هستم تا هر دو دین اسلام و مسیحیت بتوانند صلح و عدالت را در جهان رقم بزنند.
همکاری قم و واتیکان برای ارائه راه‌حل‌های دینی در مسیر تحقق صلح و عدالت
به گزارش قم نیوز، کاردینال پیتر تورکسون در نشست جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: تشکر می‌کنم که حوزه علمیه قم مرا دعوت کرد تا در جمع علمای شیعه باشم و فرصت خوبی برای من است و در خود احساس غرور می‌کنم؛ اخیراً رئیس جمهور ایران نیز به واتیکان آمد و با هم دیدار داشتیم و خوشحال شدیم که یک چهره دینی رئیس جمهور ایران شده است، چنین اموری می‌تواند مردم جهان را به سوی دین و معنویت دعوت کند؛ حضور در جمع شما مرا به یاد حضور در جمع علمایی می‌اندازد که مردم را به خدا دعوت می‌کنند.

وی با اشاره به مسئولیت خود به عنوان رئیس شورای پاپی صلح و عدالت واتیکان گفت: در این نشست و دیدارهایی که در قم خواهم داشت، به دنبال راهکارهایی هستم تا هر دو دین اسلام و مسیحیت بتوانند صلح و عدالت را در جهان رقم بزنند.

کاردینال تورکسون افزود: معتقدیم که ادیان آسمانی باید برای زندگی مردم برنامه داشته باشند، اگر ایمان نتواند نمود عملی و کارکردی در جامعه داشته باشد، آن دین مرده است. باید باورمندان به دین بفهمند غیر از ارتباط با خدا برای زندگی مردم هم می‌توانند کاری کنند؛ ما در دفتر صلح و عدالت واتیکان موضوعات مهمی چون جنگ و صلح، تجاوزها، تروریسم، استکبار، حقوق بشر، زندان‌ها، فقر و برده‌داری نوین را دنبال می‌کنیم و با همکاری نمایندگی‌های خود در شهرهای مختلف جهان همچون ژنو، بروکسل، وین و ... تلاش داریم تا علیه اقدامات ضدبشری قدم‌هایی برداریم تا حضور دین بیشتر شود.

وی افزود: دلیل حضورم در جمع شما این است که به کمک شما پنجره‌ای برای همکاری‌های بهتر این دو دین جهانی یعنی اسلام و مسیحیت باز کنیم.

وزیر صلح و عدالت واتیکان با تاکید دوباره بر ضرورت اقدام عملی در کنار ایمان به باورهای قلبی گفت: وقتی دین به بشر هدیه می‌شود، به او نگرش می‌دهد و هر کسی یک نگرش دارد، اما هر نگرشی ماموریتی را به دنبال خواهد داشت؛ اگر دین به ما نگرش دینی داده، بنابراین ماموریت دینی نیز به دنبال آن خواهد آمد. ماموریت دینی ما این است که راه‌حل دینی برای معضلات امروزی ارائه کنیم؛ باید ببینیم از اسلام و مسیحیت چه راهکارهای عملی برای مشکلات دنیا داریم، بیایید یک تفاوتی در دنیا ایجاد کنیم. سازمان ملل راه‌های بشری دارد و روش خود را دنبال می‌کند و ما به عنوان نمایندگان دینی باید راه‌حل‌های دینی ارائه دهیم.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcezf8x.jh8pvi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما