دوشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۱۲
کد مطلب : 3691
آیت‌الله خاتمی خواستار شد:

ارائه تسهیلات بیشتری برای خرید کتاب به طلاب

قم نيوز : قم نیوز: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خواستار ارائه تسهیلات بیشتری به طلاب برای خرید کتاب شد.
ارائه تسهیلات بیشتری برای خرید کتاب به طلاب
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سیداحمد خاتمی در حاشیه بازدید از نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه،‌ برگزاری این نمایشگاه را کار ستودنی دانست و خاطرنشان کرد: به هر حال قم پایتخت فرهنگی جهان تشیع است و بر همین اساس برگزاری این گونه نمایشگاه‌ها سبب نشاط فرهنگی می‌شود.

وی خواستار ارائه تسهیلات بیش از پیش به طلاب حوزه علمیه برای تهیه کتاب شد و ابراز داشت:‌ اگر بتوان تسهیلات بیشتری در اختیار طالبان واقعی کتاب قرار داد کار خداپسندانه‌ای خواهد بود.

عضو هیئت رئیسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به گله برخی از طلاب مبنی عدم توانایی برای تهیه کتاب با توجه به شهریه‌های حوزه گفت: اگر حمایت بیشتری از طلاب صورت گیرد استقبال بیشتری هم از این نمایشگاه خواهد شد و افراد بیشتری از نمایشگاه کتاب حوزه استفاده خواهند کرد.

وی حضور ناشران خارجی را در دومین نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: ما باید به روابط بین‌المللی توجه داشته باشیم به ویژه تلاش داشته باشیم در این راستا شیعه را کمک کنیم.

آیت‌الله خاتمی دعوت از ناشران شیعه را برای حضور در دومین نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه گامی ستودنی دانست و خاطرنشان کرد: امیدواریم در نمایشگاه بین‌المللی کتاب هم به این نکته توجه شود.

وی در خصوص تعامل وزارت ارشاد و حوزه برای برگزاری این گونه نمایشگاه، به حضور مدیر حوزه‌های علمیه و جمعی از حوزویان در مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه اشاره کرد و ابراز داشت: این مهم نشانگر اقبال حوزه به اینگونه فعالیت‌ است و مسئولان ارشاد نیز باید این سرمایه را قدر بدانند و سعی کنند بیش از پیش تعامل داشته باشند.

عضو هیئت رییسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: کمک و تعامل برای نشر و تهیه کتاب، هم به مصلحت حوزه و هم به مصلحت دولت است.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdca.onek49ni65k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما