شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۰۲
کد مطلب : 36971
آیت‌الله مکارم شیرازی:

ملت ایران لحظه‌ای از آرمان‌های امام راحل عقب‌نشینی نکرده است

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید با تاکید بر اینکه ملت ایران لحظه‌ای از آرمان‌های امام راحل عقب‌نشینی نکرده است، گفت: ملت ایران اسلامی با این راهپیمایی بسیار عظیم و باشکوه به‌درستی حق این روز را ادا کرده و به ندای رهبری انقلاب لبیک گفتند.
ملت ایران لحظه‌ای از آرمان‌های امام راحل عقب‌نشینی نکرده است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار خانواده طلاب و روحانیون حافظ قرآن کریم از سراسر کشور که در مدرسه امیرالمؤمنین(ع) برگزار شد، ضمن تشکر از حضور ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن بیان کرد: مسئولان نظام باید قدر انقلاب و مردم را بدانند که باوجود انواع مشکلات اقتصادی و معیشتی لحظه‌ای از آرمان‌های امام راحل عقب‌نشینی نکرده و هرروز باصلابت‌تر از گذشته وارد میدان می‌شوند و واقعاً این مردم سرمایه و نعمت عظیم در این نظام به شمار می‌روند.

وی تصریح کرد: ملت ایران اسلامی با این راهپیمایی بسیار عظیم و باشکوه به‌درستی حق این روز را ادا کرده و به ندای رهبری انقلاب لبیک گفتند.

آیت‌الله مکارم شیرازی در ادامه به جایگاه قرآن کریم اشاره و ابراز کرد: قرآن خود را تشبیه به نور می‌کند، نور لطیف‌ترین موجود است اگر نور نبود هیچ موجودی بر روی کره زمین وجود نداشت و نمی‌توانست زندگی کند.

وی بابیان اینکه قرآن در عالم معنا، نور و مایه حیات انسان‌هاست، گفت: قرآن کتاب آسمانی و معجزه پیامبر اکرم و قابل‌درک برای همه بشریت است و هرکسی که از قرآن پیروی کند به راه صحیح هدایت شده و از ظلمت و جهل و عقب‌ماندگی دور می‌شود.

این مرجع تقلید با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) بیان کرد: اگر مسلمین واقعاً قرآن را در زندگی خود به کار بگیرند جامعه از زشتی دور می‌شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: قرائت قرآن مقدمه‌ای برای عمل به آن است و در روایت از معصوم(ع) داریم که فرمود، آیات قرآن گنجینه‌های دانش است و زمانی که درب گنجینه‌ای باز می‌شود نگاه کرده و از اشیاء گران‌بهای آن استفاده کنند.

وی افزود: قرآن امتحان خود را در زمان جاهلیت پس داده است به‌گونه‌ای که عرب‌ها و سرزمین آن‌ها که ملتی عقب‌مانده بودند در سایه‌سار قرآن و اسلام به آبادانی رسیدند، بنابراین آنچه مهم است عمل و پیروی از قرآن است که جامعه بشری را به بزرگی و کمال می‌رساند.

این مرجع تقلید افزود: متأسفانه رژیم آل سعود که بزرگ‌ترین مراکز نشر قرآن را دارد همه آیات قرآن را زیر پا می‌گذارد و حتی این قوم به کشورهای مسلمان و مظلوم مانند یمن و سوریه لشکرکشی می‌کند، دست به جنایت و مسلمان کشی می‌زنند و حتی این رژیم ارزشی برای ماه حرام قائل نیست، بااینکه اسلام و قرآن جنگ در این ماه‌ها را حرام کرده، اما آن‌ها جنگ را خاموش نمی‌کنند.

وی یادآور شد: این رژیم آیات صریح قرآن را هم زیر پا می‌گذارد، امیدواریم این قوم ریشه‌کن شوند و مسلمانان از شر آن نجات پیدا کنند.

آیت‌الله مکارم شیرازی بیان کرد: جامعه از حافظین انتظاراتی دارند و آن اینکه نمونه اخلاق و تقوای قرآنی شوند و از هرگونه بداخلاقی دور باشند، زیرا بداخلاقی هم لطمه به قرآن و هم به خودتان می‌زند.

وی بیان کرد: تلاش کنید قرآن را نشر دهید، زیرا نشر قرآن عبادت است، قرآن را احترام کنید، هرچند متأسفانه بعضی‌ها به قرآن بی‌احترامی می‌کنند.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcfy1dm.w6dveagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما