دوشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۱۳
کد مطلب : 3705
رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی قم:

تعرفه صادراتی یک آفت جدی در صادرات محصولات کشاورزی است

قم نيوز : قم نیوز: رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی قم در نظر گرفته شدن تعرفه صادراتی را آفتی جدی برای صادرات محصولات کشاورزی دانست.
تعرفه صادراتی یک آفت جدی در صادرات محصولات کشاورزی است
به گزارش قم نیوز، علیرضا شیخانی امروز با بیان اینکه اتاق بازرگانی استان قم فعالیت اجرایی ندارد، گفت: کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق بازرگانی قم، یک اتاق فکر و بازوی فکری برای سایر بخش‌های کشاورزی است و تنها به عنوان یک گروه راهکار و تعامل‌گر با سازمان جهاد کشاورزی همکاری دارد.

وی افزود: این کمیسیون با انعکاس مشکلات، دغدغه‌های صنوف را در بخش‌های باغداران، مرغداران، دامداران و... پیگیری و رفع می‌کند.

شیخانی با بیان اینکه در دیگر نقاط دنیا برای صادرکنندگان جوایز صادراتی تعریف شده است، ابراز داشت: پرداخت جایزه صادراتی در کشور ما تعریفی برعکس دارد و صادرکنندگان به جای دریافت جایزه باید تعرفه صادراتی بپردازند.

رییس کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق بازرگانی قم با اشاره به اینکه تعرفه صادراتی به عنوان یک آفت جدی در بخش صادرات است، اظهار داشت: اگر دولت حمایتی از بخش کشاورزی ندارد، حداقل برای صادرات محصولات کشاورزی نیز تعرفه‌ای را لحاظ نکند.

شیخانی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: استان قم در زمینه ارائه محصولات کشاورزی از جمله تولید پنج هزار هکتار پسته در سال جاری که تا ۲۰ هزار هکتار نیز ظرفیت تولید دارد، قابلیت رقابت با دیگر استان‌های کشور از جمله کرمان و رفسنجان را دارد.

استان قم نیازمند نمایشگاه دائمی محصولات کشاورزی است
وی اضافه کرد: استان قم با توجه به اقلیم خشک خود ظرفیت تولید محصولات کشاورزی خوبی دارد که نیازمند یک نمایشگاه دائمی صنایع غذایی، تولید و ارائه محصولات کشاورزی است تا بتواند محصولات و فرآورده‌های کشاورزی خود را ارائه دهد.

شیخانی اظهار داشت: استان قم فرصت مانور برای صادرات محصولات زراعی را ندارد و از ظرفیت سایر بخش‌ها نیز در زمینه ارائه محصولات استفاده مناسبی صورت نمی‌گیرد.

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق بازرگانی قم از ضرورت ایجاد کار گروه علمی - پژوهشی به منظور ساماندهی امور زیر بنایی بخش کشاورزی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: امید است با استفاده از علم استادان و متخصصین جهاد دانشگاهی و بازدید از محصولات کشاورزی استان بتوانیم با ایجاد و حمایت این کار گروه مشکل هویتی بخش کشاورزی را برطرف سازیم.


بیمه محصولات کشاورزی نیازمند حمایت مسوولین
وی در ادامه با اشاره به مشکلات بیمه محصولات کشاورزی خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی ‌با شرکت‌های بیمه قرار شده است با مدیریت نهادهای کشاورزی و همکاری خانه کشاورز و مجمع صنفی کشاورزان تولید و بیمه محصولات کشاورزی را ساماندهی کنیم.

شیخانی در پایان بیان داشت: به منظور ارتقا‌ و افزایش سطح دانش و تفکر اعضای کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، حضور در سفر‌های خارجی برای آنها برنامه‌ریزی شده است تا از نزدیک با فناوری و راه کاری‌های رفع مشکلات در بخش کشاورزی آشنا شوند.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcg.z9wrak9unpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما