چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۵۶
کد مطلب : 37099
آیت‌الله نوری همدانی:

شرکت در انتخابات وظیفه دینی و ملی است

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید گفت: همه مردم ایران باید در انتخابات شرکت کنند، زیرا شرکت در انتخابات یک وظیفه دینی و ملی است.
شرکت در انتخابات وظیفه دینی و ملی است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد اظهار کرد: ویژگی‌های امر به معروف و نهی از منکر و ایمان به خدا باید در شما وجود داشته باشد و داعی به خیر باشید.

وی خاطرنشان کرد: امتی باید به وجود آید تا داعی به خیر باشند و امر به معروف و نهی از منکر کرده و امت‌های دیگر را نیز به این امور هدایت کنند تا رستگار شوند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه تمام انسان‌ها مورد آزمایش الهی هستند، گفت: هر کسی کامل‌تر باشد، امتحان سخت‌تری دارد امتحان خداوند برای افراد مکلف است، خداوند جریاناتی برای افراد پیش می‌آورد تا مشاهده کند بر اساس وظایف الهی خود چه اندازه عمل می‌کنند.

وی عنوان کرد: این امتحان خدا است، جریاناتی پیش می‌آید، اگر انسان به وظایف خود عمل کرد، موفق از امتحان خارج می‌شود.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه برای همه افراد آزمایش و امتحان وجود دارد، گفت: برای خوبان آزمایش مشکل‌تری وجود دارد، خداوند می‌گوید اموال و فرزندان وسیله آزمایش شما هستند.

وی خاطرنشان کرد: هر انسانی وظیفه، امکانات و موقعیت دارد، هیچ کس از امتحان خدا مجزا نیست، انتخابات یکی از امتحانات بوده که باید سعی کنیم از آن سربلند خارج شویم.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه ۵۴ میلیون نفر در ایران صلاحیت رای دادن دارند، گفت: برای ما لازم است به دنیا عظمت و بیداری، امنیت و اقتدار خود را نشان دهیم، بنابراین باید همه مردم ایران در این انتخابات شرکت کنند، هر کسی که صلاحیت قانونی برای رای دادن دارد، باید شرکت کند، زیرا شرکت در انتخابات یک وظیفه دینی و ملی است.

وی خاطرنشان کرد: دین تنها نماز و روزه نیست بلکه شامل امور سیاسی و فرهنگی می‌شود که در همه امور باید رشد فرهنگی، سیاسی و اقتصادی داشته باشیم.

این مرجع تقلید یادآور شد: مرد و زن، پیر و جوان به عنوان وظیفه دینی، ملی و اجتماعی باید در انتخابات شرکت کنند تا انتخابات با شکوه و عظمتی داشته باشیم.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdchwvnx.23nqwdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما