کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون پژوهشی حوزه‌های علمیه:

رشته مدیریت اسلامی به حوزه‌های علمیه اضافه می‌شود

خبرگزاری فارس , 1 اسفند 1394 ساعت 17:09

قم نیوز: معاون پژوهشی حوزه‌های علمیه گفت: با تصویب نهایی شورای گسترش حوزه‌های علمیه، رشته تحصیلی «مدیریت اسلامی» ویژه طلاب مقطع سطح سه دایر می‌شود.


به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی عماد اظهار کرد: یکی از رشته‌های آموزشی مقطع سطح سه حوزه‌های علمیه که شورای گسترش کلیت آن را تایید و موافقت اصولی آن را اعلام داشته است رشته مدیریت اسلامی با سه گرایش مدیریت آموزشی، مدیریت پژوهشی و مدیریت فرهنگی است.

وی افزود: در حال حاضر دروس پایه و مشترک این رشته طراحی و دروس تخصصی هر بخش به معاونت‌های مسئول برای طراحی ارجاع شده است که ان‌شاءالله با ارائه آن به کمیته جانبی شورای گسترش و بررسی نهایی این مهم در نخستین فرصت از کمیته‌ها خارج و برای تصویب نهایی در شورای گسترش مطرح شود.

عضو کمیسیون نخبگان شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: امیدوار هستیم این رشته در سال تحصیلی آینده ارائه شود و اگر به هر دلیلی در شهریور ماه اجرایی نشود به طور یقین در نیمه دوم سال تحصیلی ۹۵- ۹۶ ارائه خواهد شد.

عماد هدف از تاسیس این رشته را تامین و تربیت نیروی انسانی مناسب برای مدیریت‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی مورد نیاز حوزه‌های علمیه و جامعه عنوان کرد.

وی افزود: این رشته بر اساس نیازسنجی‌های موجود طراحی و ارائه شده است که ان‌شاءالله با تربیت نیروی متعهد و متخصص بسیاری از دغدغه‌های مدیریتی در حوزه آموزشی، پژوهشی و فرهنگی نظام حوزوی و عموم جامعه برطرف شود.

معاون پژوهشی حوزه‌های علمیه ادامه داد: این رشته به صورت مرکز تخصصی مدیریت اسلامی فعالیت خود را با پذیرش طلاب سطح سه در استان قم آغاز خواهد کرد و در صورت نیاز و تقاضای مدارس علمیه استان‌ها و بررسی شرایط لازم بدون تردید در سایر استان‌ها نیز تدریس خواهد شد.

وی اظهار کرد: فارغ‌التحصیلان این رشته طلاب سطح سه مدیریت اسلامی هستند که قدرت ارائه خدمات در واحد‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی را خواهند داشت.

انتهای پیام/۱۳۷


کد مطلب: 37166

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/37166/رشته-مدیریت-اسلامی-حوزه-های-علمیه-اضافه-می-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir