شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۹
کد مطلب : 37166
معاون پژوهشی حوزه‌های علمیه:

رشته مدیریت اسلامی به حوزه‌های علمیه اضافه می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: معاون پژوهشی حوزه‌های علمیه گفت: با تصویب نهایی شورای گسترش حوزه‌های علمیه، رشته تحصیلی «مدیریت اسلامی» ویژه طلاب مقطع سطح سه دایر می‌شود.
رشته مدیریت اسلامی به حوزه‌های علمیه اضافه می‌شود
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی عماد اظهار کرد: یکی از رشته‌های آموزشی مقطع سطح سه حوزه‌های علمیه که شورای گسترش کلیت آن را تایید و موافقت اصولی آن را اعلام داشته است رشته مدیریت اسلامی با سه گرایش مدیریت آموزشی، مدیریت پژوهشی و مدیریت فرهنگی است.

وی افزود: در حال حاضر دروس پایه و مشترک این رشته طراحی و دروس تخصصی هر بخش به معاونت‌های مسئول برای طراحی ارجاع شده است که ان‌شاءالله با ارائه آن به کمیته جانبی شورای گسترش و بررسی نهایی این مهم در نخستین فرصت از کمیته‌ها خارج و برای تصویب نهایی در شورای گسترش مطرح شود.

عضو کمیسیون نخبگان شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: امیدوار هستیم این رشته در سال تحصیلی آینده ارائه شود و اگر به هر دلیلی در شهریور ماه اجرایی نشود به طور یقین در نیمه دوم سال تحصیلی ۹۵- ۹۶ ارائه خواهد شد.

عماد هدف از تاسیس این رشته را تامین و تربیت نیروی انسانی مناسب برای مدیریت‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی مورد نیاز حوزه‌های علمیه و جامعه عنوان کرد.

وی افزود: این رشته بر اساس نیازسنجی‌های موجود طراحی و ارائه شده است که ان‌شاءالله با تربیت نیروی متعهد و متخصص بسیاری از دغدغه‌های مدیریتی در حوزه آموزشی، پژوهشی و فرهنگی نظام حوزوی و عموم جامعه برطرف شود.

معاون پژوهشی حوزه‌های علمیه ادامه داد: این رشته به صورت مرکز تخصصی مدیریت اسلامی فعالیت خود را با پذیرش طلاب سطح سه در استان قم آغاز خواهد کرد و در صورت نیاز و تقاضای مدارس علمیه استان‌ها و بررسی شرایط لازم بدون تردید در سایر استان‌ها نیز تدریس خواهد شد.

وی اظهار کرد: فارغ‌التحصیلان این رشته طلاب سطح سه مدیریت اسلامی هستند که قدرت ارائه خدمات در واحد‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی را خواهند داشت.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdccesq1.2bqme8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما