سه شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۲۵
کد مطلب : 3722
معاون آموزش و پرورش قم:

دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی از مهرماه سال آینده به كلاس ششم می روند

قم نيوز : قم نیوز: معاون آموزش ابتدایی اداره كل آموزش و پرورش قم گفت: دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی در ابتدای سال تحصیلی 92-91 به كلاس ششم می روند.
دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی از مهرماه سال آینده به كلاس ششم می روند
به گزارش قم نیوز، مجید ملایی دوشنبه شب در جلسه شورای آموزش و پرورش در تالار امام رضا(ع) استانداری قم افزود: درحال حاضر تعداد ۱۷ هزار و ۴۷۴ دانش آموز در پایه پنجم ابتدایی تحصیل می نمایند.

وی خاطرنشان كرد: از ابتدای سال تحصیلی آینده، این دانش آموزان به پایه ششم منتقل خواهند شد كه با در نظر گرفتن تراكم ۲۷ نفر در هر كلاس به ۶۴۷ كلاس نیاز می باشد.

معاون آموزش و پرورش قم گفت: كمیته تحول در سطح استان، نواحی و مناطق در حال برنامه ریزی و ساماندهی فضاهای آموزشی و نیروی انسانی است تا با كمترین مشكلات پایه ششم در دوره ابتدایی استقرار یابد.

وی با اشاره به اقدامات اداره كل آموزش و پرورش قم در جهت اجرای سند تحول بنیادین تصریح كرد: در این زمینه شش كارگروه تخصصی برای پیگیری امور و نظارت و ارزیابی تشكیل شده است.

ملایی همچنین از بررسی تخصصی مسایل مطرح شده در این سند و ارایه گزارش های كارشناسی خبر داد و گفت: برای اجرای هرچه بهتر سند تحول بنیادین، جلسات توجیهی و هماهنگی با مسوولان ذی ربط برگزار شده است.

وی با بیان اینكه ساختار نظام آموزشی بر پایه ۱۲ سال تحصیلی و در دو دوره ۶ ساله شكل گرفته است اظهار داشت: همزمان با تغییر ساختارها، محتوای كتب درسی نیز برای تحقق اهداف متعالی این سند تغییر یافته است.

معاون آموزش و پرورش استان قم در پایان خاطرنشان كرد: تحول بنیادین در آموزش و پرورش یك ضرورت اجتناب ناپذیر و متناسب با اهداف انقلاب بوده و امیدواریم دستاوردهای خوبی را به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcf.0dmiw6de0giaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما