چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۹
کد مطلب : 37306
مردم در مسائلی مانند اشتغال و فرهنگ مشکلات بسیاری دارند

آیت‌الله مکارم‌شیرازی: هنوز کارخانه‌ها با ظرفیت کامل کار نمی‌کنند و برخی واحد‌ها تعطیل است

قم نيوز : قم نیوز: مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر "باید دست یاری به هم بدهیم تا مشکلات کشور را حل کنیم" گفت: مردم در مسائلی مانند اشتغال و فرهنگ مشکلات بسیاری دارند، هنوز کارخانه‌ها با ظرفیت کامل کار نمی‌کنند و برخی از آنها تعطیل شده است.
آیت‌الله مکارم‌شیرازی: هنوز کارخانه‌ها با ظرفیت کامل کار نمی‌کنند و برخی واحد‌ها تعطیل است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله مکارم‌شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به تذکراتی در مورد انتخابات ۷ اسفند اظهار داشت: اکنون نوبت تلاش برای حل مشکلات است، انتخابات با استقبال پرشور مردم و نظم کامل پایان یافت و مردم ما از این آزمون تاریخی سربلند در آمد اما برای حفظ این نعمت رعایت اموری لازم است.

وی با بیان اینکه نتایج انتخابات مجلس شورای اسلامی خلاف آنچه برخی می‌پندارند کاملاً به‌نفع نظام است، افزود: مردم با هوشمندی کامل معتدل‌های طرفین را انتخاب کردند و در مجموع ضریب خطا کم بود، به‌نظر می‌رسد مجلس آینده تأثیرگذار و متوازن و مربوط به همه جناح‌ها خواهد بود و امیدواریم نمایندگان قدر این اعتماد را بدانند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با ابراز "باید دست یاری به هم بدهیم تا مشکلات کشور را حل کنیم" گفت: برخی پس از اعلام نتایج می‌خواستند جشن بگیرند اما این جشن برای مردم است نه برای مسئولان، باید از این کار‌ها پرهیز کرد و به همه مردم ایران تبریک گفت.

مرجع تقلید شیعیان خاطر‌نشان کرد: به‌فرض که فرد یا گروهی از برخی نتایج ناراضی باشند باید به افکار و آرای مردم احترام بگزارند و برای حل مشکلات دست یاری بدهند زیرا حجم مشکلات زیاد است و تنها با همکاری همه می‌توان آنها را حل کرد.

وی با تأکید بر اینکه مبادا مسئولان دولتی نتیجه انتخابات را رضایت مردم از وضع موجود تلقی کنند، گفت: مردم در مسائل اجتماعی مانند اشتغال و فرهنگ مشکلات بسیاری دارند، هنوز کارخانه‌ها با ظرفیت کامل کار نمی‌کنند و برخی از آنها تعطیل شده است و مسائل فرهنگی نیز رضایت‌بخش نیست، امیدواریم دولت با انرژی‌ای که از نتیجه انتخابات سالم می‌گیرد بر این مشکلات فائق شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: تمام نعمت‌های خداوند ممکن است دچار آفات شوند و باید مراقب آن باشیم.

استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه در حدیث آمده است که اگر خودپسندی و خودبر‌تربینی در فردی وجود داشته باشد جمال ظاهر و باطن او گرفتار آفت می‌شود، عنوان کرد: مردم از کسانی که خودپسند باشند، متنفر می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه حضرت فرمودند که آسیب حدیث دروغ است، گفت: وقتی مردم می‌بینند که سخنگو دروغی گفته است اعتماد از او سلب می‌شود و هرچه پس از آن بگوید مورد قبول قرار نمی‌گیرد.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه علم و دانش هم دارای آفت فراموشی است، خاطرنشان کرد: علم را باید با نوشتن مهار کرد، انسان باید گاهی به علوم خود برگردد، کتب خود را نگاه کند و به آنها مراجعه شود زیرا نسیان برای همه هست.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdciqpap.t1ayu2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما