دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۷
کد مطلب : 37341
مدیرکل آموزش و پرورش قم:

۴۰۰ مدرسه استان قم آماده پذیرایی از زائران نوروزی است

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل آموزش و پرورش قم گفت: از ۲۸ اسفندماه ۴۰۰ مدرسه و ۴۰۰۰ کلاس آماده پذیرایی از زائران نوروزی است.
۴۰۰ مدرسه استان قم آماده پذیرایی از زائران نوروزی است
به گزارش قم نیوز، حمیدرضا شیخ الاسلام ظهر امروز در نشست خبری مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اصحاب رسانه که در خانه شماره یک فرهنگیان قم برگزار شد، با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در مورد تقویت امید در میان آحاد جامعه اظهار داشت: داشتن برنامه برای تعلیم و تربیت دانش آموزان مهم‌ترین شاخص مدیریتی است و مقبولیت، محبوبیت و توانمندی شاخصه‌های مهم دیگر مدیریتی در جهان است.

مدیرکل آموزش و پرورش قم با بیان اینکه تولید ایده مهم‌ترین شاخص در توسعه کشور است، افزود: در تولید ایده باید نگاه اصلاح تدریجی وجود داشته باشد و باید بدانیم که کسب موفقیت در امر تعلیم و تربیت در گرو این امر است.

شیخ الاسلام با اشاره به اینکه ۲۲۶ هزار دانش آموز در استان قم داریم و تنها استانی هستیم که نزدیک به ۲۰۳ هزار دانش آموز در شهر قم متمرکز هستند، گفت: حجم بالای جمعیت متمرکز در شهر قم سبب بروز مسائل و مشکلاتی شده است که نکته مثبت آن این است که در زمینه بازرسی می‌توان جدی‌تر عمل کرد اما نباید از مشکلات آن غافل شد.

وی با بیان اینکه تا قبل از سال ۹۳ رتبه ۱۱ کنکور سراسری در کشور را داشتیم، گفت: در یک بازده زمانی محدود در سال ۹۳ این رتبه به ۵ ارتقاء پیدا کرد که احساس وظیفه توسط والدین و داشتن برنامه بر مبنای اطلاعات و آمار عوامل اصلی موفقیت بودند.

مدیر کل آموزش و پرورش قم با بیان اینکه داشتن آمار و اطلاعات از دانش آموزان اهمیت فراوانی دارد و نظارت و جسارت دو شاخص مهم دیگر موفقیت در آموزش و پرورش هستند، گفت: در سال گذشته از مجموع ۳۱ درس نهایی تنها در یک درس دانش آموزان دوره متوسطه سوم زیر میانگین کشوری بود.

شیخ الاسلام با بیان اینکه میانگین تراکم دانش‌آموزی در استان ۳۱ شده است، گفت: آخرین استان در کشور هستیم که دارای فضای آموزشی هستیم و این در حالی است که استان قم بیشترین تراکم دانش آموزی را دارد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته تعدادی از مدارس شیفت ثابت بعد از ظهر معرفی شدند، گفت: به دلیل تغییرسبک زندگی درمیان خانواده‌ها در شهر قم دانش آموزان به دنبال استراحت نرفته‌اند و متاسفانه آموزش وپرورش نمی‌تواند برای حل این مسئله ورود کند و به این دلیل به‌دنبال گسترش مدارس ثابت بعداز ظهر هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش قم با بیان اینکه در زمینه اعتیاد در مدارس کلاس‌های پیشگیری در دوره متوسطه دوم در نظر گرفته شده است، گفت: آموزش خانواده در مدارس به صورت جدی در سال جاری مدنظر مدیران مدارس بوده و درحال فرهنگ سازی آموزش والدین به ویژه مادران هستیم.

شیخ الاسلام با اشاره به شناسایی دانش آموزان بیماران خاص درمدارس، خاطر نشان کرد: سالن‌های ورزشی را برطبق قانون و مقررات فعال کرده‌ایم و در رشته شنا در شهر قم رتبه نخست رشته شنا را یک دانش آموز قمی کسب کرده است و در رشته تنیس روی میز رتبه دوم کشوری را کسب کرده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه آموزش باید در طول زمان خود را نشان دهد، تصریح کرد: معاونت برنامه ریزی سازماندهی و ساماندهی نیروی انسانی توفیقاتی را داشته از جمله اینکه در سال جاری ورودی پایه اول را نداشتیم و ۳۰ درصد دانش‌آموزان دوره راهنمایی به دوره متوسطه نیامدند.

مدیرکل آموزش و پرورش قم با بیان اینکه استان قم بالا‌ترین رتبه کشوری را در پروژه مهر کسب کرد، گفت: حمایت از پایان نامه‌های اساتید و معلمان را در دستور کار خود داریم و استان قم در بخش پژوهش رتبه سوم را در سطح کشور کسب کرده است.

شیخ الاسلام با اشاره به اینکه ۱۴۰ تخت با بهترین ارائه خدمات را برای زائران در سال نو داریم و در کنار آن ارائه سرویس رفاهی و آماده سازی خوابگاه دانش‌آموزی در اردوگاه ۱۵ خرداد آماده خدمات‌دهی به معلمان هستیم، گفت: کمبود فضای فیزیکی در اداره کل آموزش و پرورش داشتیم که با همت مشکل کمبود فضای فیزیکی را حل کردیم.

وی با اشاره به اینکه ۲۴۰۰ متر فضا در مشهد ‌ویژه فرهنگیان استان قم در اختیار فرهنگیان قرار گرفت، گفت: در راستای حماسه عظیم برگزاری انتخابات نقش بی‌بدیلی آموزش و پرورش داشت‌ ‌و بعد از انتخابات به فکر اسکان زائران نورزوی هستیم.

مدیر کل آموزش و پرورش قم با بیان اینکه بیش از ۷۰ سالن ورزشی را در مدیریت بحران آماده کرده‌ایم، تصریح کرد: بحث اسکان برای آموزش و پرورش هیچ آورده‌ای ندارد چرا که باید تغییر کاربری در مدارس ایجاد کنیم و کلاس را برای اسکان آماده کنیم.

شیخ الاسلام با اشاره به اینکه در سال ۹۳ نزدیک به ۵۱۱ هزار نفر و درسال ۹۴ بیش از ۵۷۰ هزار نفر معلمان و زائران را اسکان داده‌ایم، گفت: همه دستگاه‌ها موکلف هستند که سرویس‌های بهداشتی خود را در اختیار زائران قرار دهند و سه شنبه بعد از ظهر ۲۵ اسفند تعداد محدودی از مدارس تعطیل می‌شوند و از روز ۵ شنبه ۲۸ اسفند ۴۰۰ مدرسه و ۴ هزار کلاس آماده پذیرایی از زائران نوروزی هستند.

انتهای پیام/130
https://qomnews.ir/vdchzxnx.23nqkdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما