سه شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۶
کد مطلب : 37348
آیت‌الله مکارم شیرازی:

بهبود وضعیت سرانه فضای سبز قم نیازمند همت مسئولان است

قم نيوز : قم نیوز: مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه سنت درختکاری از سنت‌های برگرفته شده از اسلام است گفت: بهبود وضعیت سرانه فضای سبز قم نیازمند همت مسئولان است.
بهبود وضعیت سرانه فضای سبز قم نیازمند همت مسئولان است
به گزارش قم نیوز، آیت الله مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در مراسم درختکاری که در مدرسه علمیه امام کاظم (ع) قم برگزار شد، با اشاره به اینکه سنت درختکاری از سنت‌های برگرفته شده از اسلام است اظهارداشت: فضایل بسیاری در اسلام برای کاشت حتی یک درخت وجود دارد.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه خوشحالیم این سنت الهی هر سال در نظام اسلامی احیا می‌شود افزود: متاسفانه اخبار به ما می‌گوید جنگل‌ها را عده‌ای سود جو و مجرم نابود می‌کنند و برای منافع خود استفاده می‌کند در حالی که فضای سبز ریه و تنفس مردم جامعه است.

استاد برجسته حوزه علمیه با تاکید بر اینکه امیدواریم کاشت درخت در همه جا رونق بگیرد عنوان کرد: قم از این نظر عقب است و آن استانداردی که باید در فضای سبز سرانه داشته باشد نداریم، امیدواریم با همت مردم، شورای شهر، شهرداری، قم از این وضعیت بیرون بیاید.

وی با اشاره به اینکه در زمان ما آلاینده‌های هوا زیاد است و باید به‌‌ همان نسبت عوامل تصفیه هوا فراهم شود تصریح کرد: قبلا تا این حد وسایل نقلیه نبود، امروز با توجه به این عوامل آلاینده باید بیشتر فعالیت کرد.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه انسان به معنای نفس کشیدن است و همه چیز به این تنفس احتیاج دارد خاطر نشان کرد: باید فضایی به وجود بیاوریم که تنفس مایه حیات باشد.

مرجع تقلید شیعیان خاطر نشان کرد: مردم باید کاشت درختان را به عنوان یک عبادت قرار دهند، باید برای آیندگان خود درخت‌ها را بکاریم تا هم خود ما و هم آن‌ها از این نعمت بهره‌مند شویم.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcevx8x.jh8fei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما