سه شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۳
کد مطلب : 37350
مدیر کل بهزیستی قم:

شناسایی هزار مرکز نگهداری کودک بدون مجوز در قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیر کل بهزیستی استان قم از شناسایی هزار مرکز نگهداری کودکان بدون مجوز در قم خبر داد و گفت: تنها ۸۰ مهد کودک در این استان مجوز سازمان بهزیستی را اخذ کرده‌اند.
شناسایی هزار مرکز نگهداری کودک بدون مجوز در قم
به گزارش قم نیوز، رضا سلیقه در خصوص تعداد مهدهای کودک موجود استان قم بیان کرد: در استان قم ۸۰ مهد کودک با مجوز بهزیستی فعال هستند.

وی در خصوص تعداد مهدهای کودک غیرمجاز در این استان افزود: هزار مرکز نگهداری کودکان فاقد مجوز در استان قم شناسایی شده‌اند که به این مهد‌ها ابلاغ شده که برای دریافت مجوز اقدام کنند.

مدیرکل بهزیستی استان قم ادامه داد: ۴۵ درصد از مراکز پیش دبستانی و مراکز نگهداری کودکان در استان قم فاقد مجوز هستند.

وی بیان کرد: مجوز تأسیس مهدهای قرآنی توسط سازمان تبلیغات، مجوز تأسیس پیش دبستانی توسط آموزش و پرورش و مجوز تأسیس مهدهای کودک توسط بهزیستی صادر می‌شود.

سلیقه به برخی از آسیب‌های موجود در مهدهای کودک غیرمجاز اشاره کرد و افزود: در بسیاری از این مهدهای کودک مباحث آموزشی به درستی ارائه نمی‌شود، مکان نگهداری از کودکان نامناسب است، از وسائل نگهداری ناایمن و نامناسب استفاده می‌شود و حتی ساعت نگهداری کودکان نیز بیشتر از مهدهای کودک مجاز است.

پلمپ مراکز بدون مجوز

وی بیان کرد: فرمانداری قم از مهدهای کودک غیرمجاز بازدید می‌کند و به آن‌ها ابلاغ کرده‌اند که در مدت زمان در نظر گرفته شده به مراکز ذی صلاح برای دریافت مجوز مراجعه کنند و در غیر این صورت این مرکز پلمپ خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: مهدهای کودک می‌توانند به نگهداری از کودکان شیرخوار تا ۶ ساله بپردازند اما پیش دبستانی‌ها تنها می‌توانند از کودکان پنج تا ۶ ساله نگهداری کنند.

وی در خصوص روند دریافت مجوز تأسیس مهدکودک افزود: فرد متقاضی دریافت مجوز تأسیس مهدکودک باید به دفتر امور کودکان و نوجوانان بهزیستی مراجعه کرده و پس از بررسی شرایط لازم برای دریافت مجوز و داشتن فضای مناسب برای تأسیس مهدکودک مراحل نهایی را طی می‌کند.

نگهداری ۵ هزار کودک در مراکز تحت پوشش بهزیستی

مدیرکل بهزیستی استان قم بیان کرد: به دلیل سختگیری بهزیستی در صدور مجوز تأسیس مهد کودک تعداد مهدهای تحت پوشش بهزیستی کم است.

وی گفت: پنج هزار کودک قمی در مهدهای کودک وابسته به بهزیستی نگهداری می‌شوند.

سلیقه در پایان گفت: متأسفانه بسیاری از مهدهای کودک غیرمجاز در استان قم بدون تابلو و با دریافت مبلغی پایین از کودکان نگهداری می‌کنند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdchvxnx.23nqmdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما