سه شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۲۱
کد مطلب : 3740
معاون فرهنگی هنری اداره کل ارشاد قم خبر داد:

برگزاری 3 نمایشگاه کتاب تا پایان سال در قم

قم نيوز : قم نیوز: معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از برگزاری نمایشگاه کتاب استانی، نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نمایشگاه یاد یار مهربان تا پایان سال در قم خبر داد.
برگزاری 3 نمایشگاه کتاب تا پایان سال در قم
به گزارش قم نیوز، رسول موسوی‌نژادیان امروز با اشاره به برگزاری دومین نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه اظهار داشت: با توجه به استقبالی که طلاب سال گذشته از نخستین نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه داشتند برنامه‌ریزی‌های بسیار خوبی صورت گرفت تا امسال شاهد برپایی باشکوه‌تر این نمایشگاه باشیم.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در خصوص تامین اعتبار برای افزایش سقف اعتبارات یارانه‌ای خرید کتاب گفت: نسبت به سال گذشته ۱۵۰ درصد افزایش سقف اعتبارات یارانه‌ای داشته‌ایم و این میزان یارانه در نظر گرفته شده برای طلاب بسیار مناسب است.

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: در نمایشگاه شعبه‌ای از طریق بانک صادرات ایجاد شده است و خدمات با شرایط سهل‌تری به طلاب ارائه می‌شود و ترافیک برای صدور بن کارت نداریم.

وی اضافه کرد: همچنین همه غرفه‌ها کارت خوان مستقل داشته و در غرفه‌ها نیز با مشکلی در زمینه ارائه خدمات روبه‌رو نیستیم.

موسوی‌نژادیان خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه کتاب‌ها با ۲۰ درصد تخفیف در قالب بن کارت‌های الکترونیک و ۲۰ درصد تخفیف در قیمت از سوی ناشرین عرضه می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه قم تنها استانی است که نسبت به برگزاری چهار نمایشگاه کتاب تا پایان سال اقدام خواهد کرد، گفت: بعد از نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه، نمایشگاه کتاب استانی برگزار خواهد شد و کتاب‌های عمومی در این نمایشگاه عرضه می‌شود.

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: بعد از آن از ۱۸ تا ۲۴ بهمن ماه نمایشگاه ملی تخصصی کتاب کودک و نوجوان برگزار می‌شود و از ۲۹ بهمن تا چهار اسفند نیز نمایشگاه یاد یار مهربان که ویژه تجهیز کتابخانه مدارس استان است، برپا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به کتابخانه هر مدرسه ۱۵۰ کتاب اهدا شده است، تاکید کرد: ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار برای تجهیز کتابخانه‌ها با سرمایه‌گذاری ارشاد، استانداری و آموزش و پرورش تامین شده و این میزان اعتبار نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcf.jdmiw6dexgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما