کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت الله العظمی مکارم:

پرش از روی آتش یک خرافه است/ مردم خرافه چهارشنبه سوری را کنار بگذارند

خبرگزاری حوزه , 25 اسفند 1394 ساعت 13:14

قم نیوز: حضرت آیت الله مکارم شیرازی با هشدار به عواقب خرافه چهارشنبه سوری گفتند: امیدواریم رسانه ها، مسائل را در این زمینه خوب پخش کرده و به مردم گوشزد کنند که از خرافات پرهیز کنند.


به گزارش قم نیوز، آیت الله مکارم شیرازی امروز در ابتدای درس خارج فقه خود به موضوع چهارشنبه آخر سال اشاره کردند و گفتند: از فرزانگان و گذشتگان، آداب و رسومی برای ما به جای مانده که باید از آن پیروی و در زندگی جاری کرد؛ اما متأسفانه افراد نادان آدابی را به صورت خرافه مانند چهارشنبه سوری را وارد زندگی کرده اند که باید از آن پرهیز کرد.

ایشان با تأکید بر اینکه باید آداب و رسوم تقلبی را به کنار بگذاریم، اظهار داشتند: در این مراسم آثار خلاف شرع از سوی برخی انجام می شود که باید از آن دوری کرد؛ چراکه مسئولیت های الهی برای انسان دارد.

این مرجع تقلید ابراز داشتند: اشخاصی که ترقه های پر سر و صدا در خیابان پرتاب می کنند، باید بدانند که در منازل بانوان باردار یا بیماران قلبی وجود دارد که این صداهای آزاردهنده موجب اذیت آنان خواهد شد و باید در روز قیامت پاسخگوی اعمال خود باشند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه هرساله بر اثر برگزاری این مراسم، افراد بسیاری نابینا و مقطوع العضو می شوند، خاطرنشان ساختند: سوختگی، یکی از بدترین مصیبت های چهارشنبه سوری است که درمان آن مشکل است و آثار آن در بدن انسان باقی می ماند.

این مفسر قرآن کریم پرش از روی آتش را خرافه دانستند و گفتند: افراد نادان این اعمال را وارد اجتماع مردم کرده و جای تأسف اینجاست که مردم عمدتا با لباس هایی که از مواد نفتی است، این کار را انجام می دهند که باید گفت کدام عقل سلیم اجازه این کار را می دهد؟.

این استاد برجسته حوزه تصریح کردند: رسانه ملی باید معضلات و مشکلات اینگونه مراسمات را برای مردم پخش کرده و به آنان گوشزد کند که از خرافات پرهیز نمایند.

معظم له با بیان این مطلب که پدر و مادر در مقابل این جوانان مسئول هستند، اظهار داشتند: والدین باید بتوانند فرزندان خود را نصیحت کرده و آنان را به راه راست هدایت نمایند؛ چراکه اگر ضایعه ای برای این جوان رخ دهد، این پدر و مادر است که تا آخر عمر خواهد سوخت.

آیت الله اعتمادی از اساتید مسلم و موفق حوزه بود که نباید فراموش شود

ایشان در بخش دیگر از سخنان خود یادی از مرحوم آیت الله اعتمادی از اساتید پیشکسوت حوزه کردند و ابراز داشتند: ایشان از اساتید مسلم و موفق حوزه بود که نباید فراموش شود؛ چراکه شاگردان بسیاری پرورش داده است.

این مرجع تقلید در پایان خاطرنشان ساختند: مرحوم آیت الله اعتمادی به کار خود توجه داشت و برای طلاب دلسوزی می کرد و اگر بخواهیم از مدرسین موفق نام ببریم، یکی از ممتازین آنها این مرحوم است.

انتهای پیام/۱۳۲


کد مطلب: 37415

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/37415/پرش-روی-آتش-یک-خرافه-مردم-چهارشنبه-سوری-کنار-بگذارند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir