جمعه ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۸
کد مطلب : 37439
منبع : روابط عمومی استانداری قم
مدیرکل بهزیستی استان قم خبر داد:

فعالیت شش پایگاه اورژانس اجتماعی در ایام نوروز/ سامانه ۱۲۳ بهزیستی قم در ایام نوروز پاسخگو است

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل بهزیستی استان قم از فعالیت شش پایگاه اورژانس اجتماعی در ایام نوروز خبر داد.
فعالیت شش پایگاه اورژانس اجتماعی در ایام نوروز/ سامانه ۱۲۳ بهزیستی قم در ایام نوروز پاسخگو است
به گزارش قم نیوز، رضا سلیقه در خصوص اقدامات بهزیستی قم در ایام نوروز بیان کرد: کلیه مراکز بهزیستی از جمله مراکز نگهداری کودکان خیابانی، مرکز نگهداری متکدیان خانم، شیرخوارگاه، خانه سلامت و مرکز مداخله در بحران به صورت شبانه روزی در ایام نوروز فعال است.

وی ضمن اشاره به فعال بودن خط تلفن ۱۲۳ به صورت شبانه روزی در ایام نوروز برای پاسخگویی به مشکلات مردم، افزود: همچنین علاوه بر پایگاه‌های سیار اورژانس اجتماعی که در صورت نیاز به محل مورد نظر اعزام می‌شوند، ۲ پایگاه ثابت در مسجد مقدس جمکران و حرم مطهر حضرت معصومه(س) در ایام نوروز فعالیت می‌کند.

مدیرکل بهزیستی استان قم با بیان اینکه ستاد در راه ماندگان در اطراف حرم مطهر فعال است، ادامه داد: شهروندان و مسافران می‌توانند در صورت مشاهده کودکان خیابانی، در راه ماندگان و یا متکدیان خانم و یا هرگونه آسیب اجتماعی با شماره ۱۲۳ تماس گرفته و مراتب را اطلاع رسانی کنند.

وی در خصوص جمع آوری متکدیان افزود: وظیفه جمع آوری و نگهداری متکدیان آقا بر عهده شهرداری است و بهزیستی تنها به انجام اقدامات مددکاری و مشاوره‌ای به افراد جمع آوری شده می‌پردازد که در این خصوص شهرداری طی سال‌جاری مرکز نگهداری متکدیان آقا را احداث کرده است.

سلیقه بیان کرد: مرکز نگهداری متکدیان خانم توسط بهزیستی ایجاد شده که در این مرکز علاوه بر نگهداری متکدیان خانم به مشاوره و مددکاری آنها نیز پرداخته می‌شود.

وی با بیان اینکه مرکز نگهداری کودکان خیابانی و کودکان کار بهزیستی استان در حال فعالیت است، افزود: کودکان کار و کودکان خیابانی پس از جمع‌آوری در یک دوره ۲۱ روزه در این مراکز نگهداری می‌شوند و آموزش‌های لازم را دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: این کودکان در صورت داشتن والدین به خانواده شان تحویل داده می‌شوند و در صورتی که خانواده آنها شناسایی نشوند تنها با اجازه قاضی می‌توانند برای مدت طولانی‌تری در این مرکز نگهداری شوند.

مدیرکل بهزیستی استان قم اضافه کرد:‌ از ابتدای امسال تا ۳۰ دی ماه تعداد کودک کار و کودک خیابانی در این مرکز ۲۱۴ نفر پذیرش و نگهداری شده‌اند که ۶۰ درصد این کودکان غیر بومی بوده‌اند

وی بیان کرد: تعداد تماس‌های برقرار شده با اورژانس اجتماعی تا ۳۰ بهمن‌ماه ۲ هزار و ۹۵۶ مورد بود و همچنین پنج هزار و ۷۶۸ مورد تماس غیر مرتبط نیز برقرار شده است.

وی در پایان گفت: در ایام نوروز ۳ پایگاه ثابت و ۳ پایگاه سیار اورژانس اجتماعی به صورت شبانه‌روزی به زائرین و مجاورین شهر مقدس قم خدمات ارائه می‌کنند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcf1jdm.w6demagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما