جمعه ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۳
کد مطلب : 37441
آیت‌الله سعیدی:

عده‌ای می‌خواهند برائت از آمریکا تعطیل شود/ شعار «مرگ بر آمریکا» ترک شدنی نیست

قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه قم با بیان اینکه عده‌ای می‌خواهند ابراز برائت از این دیو بزرگ تعطیل شده و شعار «مرگ بر آمریکا» ترک شود، گفت: نفوذی‌ها به دنبال این هستند که استقامت در دین و پایبندی به ارزش‌ها را تندروی بنامند و کسانی که شجاعانه در این عرصه اقدام می‌کنند، تندرو قلمداد کنند.
عده‌ای می‌خواهند برائت از آمریکا تعطیل شود/ شعار «مرگ بر آمریکا» ترک شدنی نیست
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سید محمد سعیدی پیش از ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین شرایط ظهور و بروز تقوا در عمل مسئولان این است که در همه امور خدا را مد نظر قرار داشته و هدفشان کار برای خدا و بندگان خدا باشد.

وی ادامه داد: در نظام اسلامی کسی که مسئولیتی را می‌پذیرد به فکر خود نیست و اگر مسئولیت مطابق با توانش نباشد هرگز زیر بار آن نمی‌رود؛ در نظام اسلامی در درجه اول ادای تکلیف الهی بدون چشمداشت و بدون نظر داشتن به منافع شخصی باشد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در ادامه با اشاره به فرا رسیدن ایام نوروز و بهار طبیعت، خاطرنشان کرد: پایان سال ۹۴ با ایام شهادت حضرت زهرا(س) همراه بوده و سال ۹۵ نیز با ایام ولادت حضرت زهرا(س) آغاز می‌شود و از خداوند می‌خواهیم سالی معطر به عطر فاطمی داشته باشیم و در زندگی اجتماعی، اقتصادی، اخلاقی و سیاسی خود فاطمه زهرا(س) را الگو قرار دهیم.

آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه محبت به خدا، ولی خدا، اطاعت از خدا و ولی خدا از خصوصیات حضرت زهرا(س) است، عنوان کرد: هر کس که فاطمی است باید به این ارکان توجه داشته باشد؛ حضرت زهرا(س) تکلیف‌پذیر بود و کسی که تکلیف‌گریز است بداند در خط حضرت زهرا(س) نیست.

امام جمعه قم بیان کرد: حضرت زهرا(س) در دستگاهی جدا از خداوند متعال نیست و امیدواریم تا فرصت باقی است تحولی در باورها، اخلاق و رفتار خود ایجاد کنیم و تلاش کنیم که نوروز ما واقعاً نو بماند و این نو ماندن به معنای این است که معصیت نکنیم.

وی با بیان اینکه شادی را می‌توان به دور از گناه و معصیت انجام داد، اضافه کرد: باید در نوروز به سنت‌های تأیید شده اهتمام داشته باشیم و امیدواریم که خداوند متعال سال جدید را مبارک گرداند و سال ظهور حضرت ولیعصر(عج) قرار دهد.

امام جمعه قم با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار نمایندگان خبرگان ملت، تبیین کرد: ایشان از مردم عزیز کشورمان به خاطر حضور پرشور در انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی تشکر کردند. مقام معظم رهبری در دیدار مجمع نمایندگان طلاب نیز بار دیگر بر خطر نفوذ تأکید کردند و نفوذ ترجمان دیگری از نفاق است.

وی بیان کرد: نفوذی‌ها خود را در چهره خودی، دلسوز و همه‌کس‌پسند عرضه و اهداف خود را دنبال کرده و خواست دشمن را طراحی و اجرا می‌کنند.

امام جمعه قم یادآور شد: به بیان مقام معظم رهبری یکی از اهداف نفوذ، مسئولان هستند و گروه دوم که مورد طمع دشمن قرار دارند مردم هستند و آنها می‌خواهند سلیقه مردم را در مسیر اهداف شوم خود تغییر دهند. آنها می‌خواهند نفرت از استکبار تبدیل به خوش‌بینی شود، این در حالی است که آمریکای جنایتکار با تهدیدها و تحریم‌ها همچنان به ملت شریف ایران چنگ و دندان نشان می‌دهد.

وی تأکید کرد: عده‌ای می‌خواهند ابراز برائت از این دیو بزرگ تعطیل شده و شعار «مرگ بر آمریکا» ترک شود. نفوذی‌ها به دنبال این هستند که استقامت در دین و پایبندی به ارزش‌ها را تندروی بنامند و کسانی را که شجاعانه در این عرصه اقدام می‌کنند تندرو قلمداد کنند.

سعیدی متذکر شد: مقام معظم رهبری تأکید دارند که به متدینین تندرو نگویند و نباید به بهانه تعامل با دنیا و خوش‌آمد دشمنان روحیه انقلابی ملت را تضعیف کرد.

امام جمعه قم در پایان با اشاره به اینکه خطر نفوذ بیش از خطر کفار است، اظهار کرد: خطر دو قطبی کردن جامعه با ایجاد اختلاف بین مردم از دیگر هشدارهای رهبری بود و بر همگان لازم است که با پرهیز از تحریک شدن و تحریک کردن امید دشمن را ناامید کرده و همه با پیروی از رهبری و اهداف اسلامی و انقلاب در مسیر تحقق حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) تلاش کنند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdciz5ap.t1ay52bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما