سه شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۵۱
کد مطلب : 3745
به همت گروه فقه و حقوق پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد؛

نشست مشترک اعضای گروه فقه و حقوق با پروفسور ساسولی

قم نيوز : قم نیوز: به همت گروه فقه و حقوق پژوهشکده نظام‌های اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی نشست مشترک اعضای هیئت علمی این پژوهشگاه با پروفسور ساسولی استاد برجسته حقوق بشردوستانه از دانشگاه ژنو برگزار شد.
نشست مشترک اعضای گروه فقه و حقوق با پروفسور ساسولی
به گزارش قم نیوز، در ابتدای این نشست صمیمی حجت الاسلام علی محمدی مدیر گروه فقه و حقوق پژوهشگاه ضمن تشریح اجمالی ساختار پژوهشگاه، گروه‌های زیرمجموعه و همچنین مؤسسات تابعه، به معرفی آثار چاپ شده گروه فقه و حقوق در حوزه حقوق بشردوستانه از جمله کتب "حقوق بشر و حقوق بشردوستانه" دکتر ناصر قربان‌نیا و "جهاد و حقوق بین‌الملل حجت الاسلام سید ابوالقاسم حسینی ژرفا اشاره کرد.

سپس پروفسور مارکو ساسولی، ضمن قدردانی از تلاش پژوهشگاه در این خصوص، به بیان جایگاه فعلی ایران در مباحث حقوق بشردوستانه پرداخت و ابراز داشت: متأسفانه در خارج از مرزهای ایران، بازخورد مناسب و درستی از تلاش‌های ایران در این باره انجام نگرفته و می‌توان گفت بیشتر غلط‌ ‌نمایی صورت گرفته است.

وی گفت: از آنجایی که بنده اکثر ماموریت‌هایی که داشته‌ام سفر به کشورهای اسلامی از جمله فلسطین، ایران، کویت و بوسنی و هرزگوین بوده است به عنوان نماینده رسمی صلیب سرخ کار کرده‌ام و با وجود اینکه در حوزه علوم اسلامی مطالعه آکادمیک نداشته‌ام، اما در همین حد متوجه شده‌ام که چه مقدار منابع به قواعد و قوانین حقوق بشر دوستانه و قوانین بین‌المللی مشترک است و این داده‌های اسلامی و مذهبی تا چه اندازه می‌توانند در حوزه حقوق بشردوستانه اثر بخش و مفید واقع شوند.

وی ادامه داد: در طول دیدارهایی که تا به‌حال در قم داشته‌ام متوجه شده‌ام که اینجا چقدر اصرار وجود دارد که بین قواعد نظری و عملی در حوزه حقوق بشر دوستانه ارتباط برقرار شود و بسیار علاقمند هستم که به زودی به حرم حضرت معصومه(س) مشرف شوم.
در پایان این جلسه یک نسخه از کتاب‌‌های حقوق بشر، حقوق بشردوستانه و حقوق کودک به پروفسور مارکو ساسولی اهدا شد.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdca.ynek49n0m5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما