سه شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۳۹
کد مطلب : 37662
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
آیت الله یزدی:

اعتکاف مانند نمازجمعه عینیت دین و سیاست را تحقق می بخشد

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: امروزه این عمل با حضور صدها هزار جوان در کشور باعث شده است که نظام اسلامی، بزرگی و عظمت خود را به رخ دشمن بکشد و همین مساله امروز به نمادی از قدرت اسلام مبدل شده است.
اعتکاف مانند نمازجمعه عینیت دین و سیاست را تحقق می بخشد
به گزارش قم نیوز، آیت‏‎الله محمد یزدی ظهر امروز در دیدار با اعضای ستاد اعتکاف استان قم با ذکر برکات اعتکاف گفت: اگر به شکل علمی به اعتکاف نگاه کنیم می بینیم که اعتکاف، عملی خاص در اسلام تلقی می شود.

وی افزود: اعتکاف از جمله اعمال مستحبی است که حتما باید یک بار در عمر انسان انجام شود؛ در واقع عبادتی توقیفی است؛ توقیفی نیز به این معنی است که نمی توان در این عمل دخل و تصرفی داشت.

آیت الله یزدی با بیان این مطلب که مخترعات شرعی، توقیفی هستند، خاطرنشان کرد:این اعمال، اعمالی نیستند که کسی به صلاح دید خود آنها را تغییر دهد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: پیامبر اکرم و اهل بیت(ع) این عمل را با همین کیفیت به جای می آوردند که همین نوع عمل اگر بیانی نیز همراه نداشته باشد به این معنی است که این عمل مشروعیت کامل دارد.

وی گفت: امروزه این عمل با حضور صدها هزار جوان در کشور باعث شده است که نظام اسلامی، بزرگی و عظمت خود را به رخ دشمن بکشد و همین مساله امروز به نمادی از قدرت اسلام مبدل شده است.

آیت الله یزدی بیان کرد: وقتی که  می بینیم ثمرات و برکات اعتکاف از مرزهای کشور گذشته است و در سراسر دنیا نیز برگزار می شود به این نتیجه می رسیم که بارش برکات انقلاب اسلامی تا چه حد بوده است.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین با بیان این مطلب که در واقع این  عبادت در تحکیم نظام اسلامی نیز نقش دارد خاطرنشان کرد: امروزه اعتکاف باعث شده است که عظمت نظام اسلامی برای دنیا مشخص شود؛ درواقع، اعتکاف ترویج حاکمیت فقیه در نظام اسلامی است.

وی گفت: با اینکه این عبادت به نوعی از عبادات فردی اجتماعی است و  سیاسی نیست، ولی به دلیل اثرات و برکات آن، به عملی عبادی سیاسی مبدل شده است؛ امروز اعتکاف همچون نماز جمعه به نشانی از عظمت جامعه اسلامی مبدل گشته است.

انتهای خبر/135
https://qomnews.ir/vdcdx90s.yt0596a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما