پنجشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۱۱
کد مطلب : 37743
منبع : خبرگزاری فارس
معاون اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم خبر داد

برگزاری اعتکاف دانش‌آموزی در 2 مسجد استان قم

قم نيوز : قم نیوز: معاون فرهنگی و پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم از برگزاری اعتکاف دانش‌آموزی با حضور 450 دانش‌آموز در 2 مسجد استان خبر داد.
برگزاری اعتکاف دانش‌آموزی در 2 مسجد استان قم
به گزارش قم نیوز، ناصر حمزه‌ای بیان کرد: اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با هماهنگی ستاد اعتکاف، دو مسجد را برای اعتکاف دانش‌آموزی برگزیده است.

وی با اشاره به شرایط سنی شرکت در اعتکاف دانش‌آموزی اظهار کرد: دختران بالای 13 سال و پسران بالای 16 سال می‌توانند در این مساجد معتکف شوند.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه دانش‌آموزان برای ثبت‌نام باید به سایت ستاد مراجعه کنند، اضافه کرد: ثبت‌نام این برنامه از راه سایت ستاد اعتکاف انجام می‌شود و 450 دانش‌آموز به وسیله قرعه‌کشی از میان ثبت‌نام کنندگان برگزیده خواهند شد.

حمزه‌ای با اشاره به رایگان بودن این اعتکاف افزود: از دانش‌آموزان علاقه‌مند به شرکت در این اعتکاف هزینه‌ای دریافت نمی‌شود.

وی برنامه‌های اعتکاف دانش‌آموزی را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: در این اعتکاف سه روزه افزون بر برنامه‌های عبادی برنامه‌های فرهنگی همچون نمایش فیلم، حلقه‌های معرفتی و گفتمان‌های دینی نیز به اجرا درمی‌آید.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم از ادامه ارتباط با دانش‌آموزان معتکف پس از اعتکاف خبر داد و اضافه کرد: پس از پایان اعتکاف، ارتباط ما با دانش‌آموزان از راه برگزاری برنامه‌های فرهنگی همچون اردو و گفتمان‌های گوناگون ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به اهداف برگزاری اعتکاف دانش‌آموزی خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این برنامه تقویت روحیه معنوی و خودسازی در دانش‌آموزان برای جلوگیری از افتادنشان به دام آسیب‌های اجتماعی است چون امروزه شاهد گسترش این آسیب‌ها میان جوانان و نوجوانان هستیم.

حمزه‌ای گفت: ثبت‌نام اعتکاف آغاز شده است و دانش‌آموزان می‌توانند به سایت ستاد اعتکاف قم مراجعه کنند.

انتهای خبر/135
https://qomnews.ir/vdcds50s.yt05o6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما