چهارشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۲۱
کد مطلب : 3786
رییس ستاد اقامه نماز استان قم بیان کرد:

بهره‌مند شدن 300 نفر از دوره آموزشی مروجان فرهنگ نماز

قم نيوز : قم نیوز: رییس ستاد اقامه نماز استان قم گفت: 300 نفر از دوره آموزشی مروجان فرهنگ نماز به منظور ترویج فرهنگ نورانی نماز در بین نوجوانان و جوانان بهره‌مند شدند.
بهره‌مند شدن 300 نفر از دوره آموزشی مروجان فرهنگ نماز
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام احمد احسانی امروز اظهار کرد: ستاد اقامه نماز در طول سال برنامه‌های آموزشی و فرهنگی مختلفی در سطح استان با همکاری دستگاه‌های اداری و فرهنگی برگزار می‌کند.

وی با اشاره به کارگاه هم‌اندیشی مدرسان آموزش خانواده گفت: این کارگاه با هدف ارتقای دانش و بینش مدرسان آموزش خانواده نسبت به معارف، احکام، فلسفه و ترویج فرهنگ نماز بین خانواده، شبهات دینی، ارتقای مهارت علمی در راستای توانمندی و تقویت بنیه علمی خانواده‌ها به منظور جذب فرزندان به نماز و ایجاد زمینه‌ای برای توسعه و ترویج فرهنگ نماز برگزار می‌شود.

رییس ستاد اقامه نماز استان قم، آموزش مربیان مهدهای کودک را یکی دیگر از برنامه‌های ستاد اقامه نماز ذکر کرد و افزود: کودکان در سن حساسی هستند و آموزش نماز در مهدهای کودک می‌تواند در تداوم قرائت نماز موثر باشد.

وی ادامه داد: این دوره با هدف توسعه و ترویج فرهنگ نماز بین مربیان مهدهای کودک استان و آشنایی با اسرار و آثار نماز برگزار می‌‌شود.

احسانی خاطرنشان کرد: ارتقاء توانمندی و مهارت عملی مربیان مهد کودک و جذب کودکان به نماز، مباحث نمازشناسی، آموزش قرائت نماز و شیوه‌های القای مفاهیم دین به کودکان از برنامه‌های آموزشی این دوره است.

وی به آموزش مروجان فرهنگ نماز اشاره کرد و گفت: این دوره به منظور ایجاد شبکه‌های موثر یاوران نماز در بخش‌های استان برای توسعه و ترویج فرهنگ نماز بین نوجوانان و جوانان، آشنایی جوانان با فلسفه نماز، آثار و احکام نماز و آموزش قرائت صحیح نماز برگزار می‌شود.

رییس ستاد اقامه نماز استان قم یادآور شد: ۳۰۰ نفر از دوره آموزشی مروجان فرهنگ نماز بهره‌مند شدند که به ترویج فرهنگ نورانی نماز در بین نوجوانان و جوانان می‌پردازند.

وی با اشاره به برگزاری دوره آموزشی قرائت صحیح نماز خاطرنشان کرد: ۳۸۰ نفر در این دوره شرکت کردند و با اهمیت نماز در قرآن و روایات، واجبات و مبطلات نماز، افعال نماز، اذکار نماز و تمرین قرائت حمد و سوره به صورت انفرادی و جمعی از سوی استادان مجرب آشنا شدند.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcf.cdmiw6devgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما