سه شنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۶
کد مطلب : 38069
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم :

رسانه ها آمار بالا سوانح استان قم را به چالش بکشند

قم نيوز : رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه آمار سوانح و حوادث استان قم بسیار نگران کننده است از رسانه ها خواست که دلیل این آمار بالا را به چالش بکشند.
رسانه ها آمار بالا سوانح استان قم را به چالش بکشند
به گزارش قم نیوز، ابولفضل ایرانی خواه در نشست خبری و مراسم تجلیل از اصحاب رسانه که ظهر امروز در دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد، با اشاره به اینکه این دانشگاه یکی ازرسالت های مهم جامعه یعنی حفظ سلامت جامعه را بر عهده دارد، اظهار داشت: این باور را داریم که هر چقدر اطلاع رسانی توسط اصحاب رسانه انجام شده و در حوزه‌های مختلف برای مردم روشنگری کنند راحتی و رضایتمندی بیشتر مردم را به همراه دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم  افزود: هر چه این اطلاع رسانی‌ها بیشتر باشد به مسئولان و دولت کمک بیشتری خواهد شد و هر چقدر هم که انتقادهای هدفمند که در راستای رضایتمندی مردم و رفع مشکلات باشد دستگاه‌ها را به جلب رضایت مردم و تحقق اهداف خودشان نزدیک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه دانشگاه علوم پزشکی قم به عنوان بزرگترین دستگاه خدماتی بر این باور هستیم که اگر اطلاع رسانی اصحاب رسانه نبود تحولات حوزه سلامت به این میزانی که امروز هست نبود، عنوان کرد: باید همین نگرش و حمایت‌ها و نقدهای منصفانه تداوم داشته باشد.

ایرانی خواه با تاکید بر اینکه همین نقدها تحقق اهداف ما را سبب می‌شود، خاطرنشان کرد: هنوز کارهای زمین مانده در حوزه بهداشت و درمان در استان قم بسیار زیاد است که باید با حمایت اصحاب رسانه انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم بیان کرد: در این سالها زمینه‌ای فراهم شده است که توجه دولت به موضوع سلامت به دنبال ابلاغ مقام معظم رهبری از اولویت‌های ۱۳ الی ۱۴ به اولویت‌های اول و دوم تبدیل شد که قطعاً اصحاب رسانه در تحقق این امر هم تأثیر گذار بودند.

وی تصریح کرد: این پیشرفت‌ها در دوسال اخیر تحقق پیدا کرد اما عقب ماندگی‌های دون شانی که در استان وجود داشته هنوز هم وجود دارد که نیاز به همدلی و همیاری دارد. خیلی از اخبار نیاز هست که درسطح مسئولان مورد چالش قرار بگیرد و نیازی نباشد به اینکه دغدغه مردم قرار بگیرد.

ایرانی خواه با اشاره به اینکه مسائلی در حوزه سلامت کشور و استان قم وجود دارد که جای نگرانی دارد و حتی در سطح جهان زبانزد هستیم، افزود: در سوانح و حوادث وضعیت بسیاری نگران کننده‌ای در کشور و به خصوص در استان داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با تاکید بر اینکه بزرگراه امام علی (ع) وضعیت بسیاری ناگوری دارد، عنوان کرد: درسال ۹۰ تا ۹۴ بیش از ۶۰ نفر  در این بزرگراه سر صحنه فوت شده‌اند که آمار بسیار بالایی است.

وی با اشاره به اینکه در سال های گذشته تقریبا روزی یک موتور سوار فوتی در قم داشتیم عنوان کرد: بعید است که این امار در جهان سابقه داشته باشد و در جهان بی نظیراست سال گذشته بیش از ۸۰ نفر سر صحنه فوت شده‌اند.

ایرانی خواه با بیان اینکه این حوادث اجتناب پذیر است و باید به چالش کشیده شود، افزود: مونوریل امروز ساخته شده است اما استفاده کاربردی چندانی ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم قوانین استفاده از کلاه ایمنی ضمانت اجرایی ندارد، خاطرنشان کرد: بحث سلامتی و امنیت مردم بسیار اهمیت دارد و باید مورد توجه قرار بگیرد و قوانین بازدارنده بیشتری تدوین شود.

وی با اشاره به اینکه بیماری‌های غیر واگیر همانند دیابت و چاقی بسیار معضل ساز شده است، عنوان کرد: میزان سرطان‌ها به ویژه سرطان‌های گوارش در استان قم رو به فزونی است، این بیماری‌ها قابل پیشگیری است، هزینه‌های این خانواده‌ها میلیاردی است و بیماری که می‌توان در مراحل اولیه با اصول آموزشی شناسایی شده و درمان شود به هزینه‌های میلیاردی و وضعیت رقت باری می‌رسد.

ایرانی خواه با تاکید بر اینکه وضعیت امروز نان یکی از عوامل ابتلا به بیماری سرطان روده است، عنوان کرد: باید به چالش کشیده شود که چرا استاندارد نان به درستی رعایت نمی‌شود که چنین مشکلاتی به بار بیاید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم با بیان اینکه در بحث بیمارستان نیروگاه نمایندگان استان قم خیلی کمک کردند، عنوان کرد: بیمارستان فرقانی تاقبل از ماه مبارک رمضان، بیمارستان نیروگاه هم تا پایان سال قطعاً به بهره برداری خواهد رسید، بیمارستان "مادر و کودک" هم با سرمایه گذار خارجی به زودی وارد مراحل اجرایی می‌شود.
انتهای پیام/
https://qomnews.ir/vdcf1xdm.w6dcvagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما