يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۵
کد مطلب : 38178
منبع : خبرگزاری مهر
رئیس شورای اسلامی شهر قم خبر داد:

کاشت ۲۰۰ هزار درخت در قم

قم نيوز : قم نیوز: رئیس شورای اسلامی شهر قم از افزایش ۴۰۰ هکتار فضای سبز در قم طی سال جاری خبر داد و گفت: ۲۰۰ هزار اصله درخت در قم کاشته شد.
کاشت ۲۰۰ هزار درخت در قم
به گزارش قم نیوز، ولی الله بیاتی در دیدار با آیت الله نوری همدانی که بعد از ظهر شنبه در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، اظهار داشت: در شهرداری یک سری تعهداتی همچون پرداخت عوارض وجود دارد که مردم در آن کوتاهی می‌کنند. سرانه عوارض برای هر نفر ۳۳۰ هزار تومان است درحالی که شهرداری سالانه برای هر نفر یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان هزینه می‌کند.

وی ادامه داد: عوارض درآمد پایدار شهرداری است و می‌تواند در پیشبرد کار‌ها بسیار موثر باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم بیان داشت: بالغ بر یک میلیون نفر در شهر قم ساکن هستند و سالانه ۲۰ میلیون نفر زائر حرم حضرت فاطمه معصومه(س) هستند.

وی عنوان کرد: بودجه سال گذشته شهرداری قم هزار و ۱۰۰ ملیارد تومان بود که این میزان به هزار و ۱۳۸ میلیارد تومان افزایش یافت که هزار میلیارد تومان آن نیز به پروژه‌های عمرانی مهم اختصاص دارد.

بیاتی افزود: سرانه فضای سبز در استان قم برای هر نفر ۳ متر است و شهردار قم در تلاش است این میزان را افزایش دهد و در سال جاری ۴۰۰ هکتار فضای سبز ایجاد کرد و ۲۰۰ هزار اصله درخت کاشته شد.

شهرداری شهرهای تابعه قم درآمد کم و مشکلات زیادی دارند

رئیس شورای اسلامی استان قم نیز در سخنانی در این دیدار با بیان اینکه شورا باید به جایگاه اصلی خود برگردد، اظهار کرد: باید مسئولان به جایگاه شورا توجه کنند اما متأسفاته این موضوع به طور جدی پیگیری نشده است.

حسن بختیاری افزود: شورای استان نقش هماهنگ کننده بین بخش‌ها و شورای تابعه دارد و شهر قم به دلیل شرایط خاصی که دارد این شورای نتوانسته به شایستگی در محدوده عمل خود قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی استان قم تصریح کرد: بخش‌ها و شهرهای تابعه درآمد شهرداری آن‌ها اندک و مشکلاتشان زیاد است و متأسفانه ظرفیت‌های قانونی که می‌تواند عمران و آبادانی روستا‌ها را فراهم کند هنوز به منصه ظهور نرسیده است.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcg7q9w.ak97u4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما