دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۱
کد مطلب : 38212
منبع : خبرگزاری فارس
تولیت آستان قدس رضوی:

تسهیل زیارت مهمترین برنامه آستان قدس رضوی است

قم نيوز : قم نیوز: تولیت آستان قدس رضوی گفت: به دنبال ساز و کاری هستیم تا زیارت امام رضا (ع) برای شیفتگان آن حضرت بیش از پیش آسان شود.
تسهیل زیارت مهمترین برنامه آستان قدس رضوی است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سیدمحمود رئیسی صبح امروز در دیدار با آیت‌الله سعیدی ضمن تبریک اعیاد رجب و شهادت موسی‌بن جعفر(ع) اظهار کرد: از زمانی که توفیق خدمتگزاری در آستان مقدس امام رضا(ع) را یافتیم احساس کردم همکاری و همفکری با عتبات به ویژه مرجع نورانی اولیاءالله در کشور به ویژه حرم حضرت معصومه و شاه چراغ ضرورت دارد.

وی افزود: بقاع متبرکه دارای اشتراکات بسیاری هستند که عشق و دلدادگی به خدا از مهمترین وجه اشتراکات است و آستان امام رضا (ع) به عنوان مرجع پاک امام معصوم میزبان، ایستگاه پیوستگان زیارت اهل بیت(ع) است.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: حضور مردم در آستان نورانی امام رضا(ع) برای تقرب به خدا بوده و از این مرجع به عنوان یک معبد و جایگاه برای رسیدن به تقرب الهی بهره می‌برند.

رئیسی بر ضرورت توجه به زیارت آستان تاکید کرد و گفت: از نظر ما هرچه زیارت پررونق‌تر باشد به این مبحث دینی بیشتر توجه می‌شود و دشمنان نمی‌توانند از این مقوله سوء استفاده کنند.

وی زیارت را امری مهم برای انسان‌سازی دانست و بیان کرد: ما شیعیان حرم اهل بیت(ع) را حرم انسان‌سازی می‌دانیم و در این راستا آستان حضرت معصومه(س) و شاه عبدالعظیم(ع) جایگاه انسان‌سازی و تقرب برای زندگی است.

رئیسی با تاکید بر اینکه دشمن در تلاش است بحث زیارت را در جامعه ما سست کند، گفت: ما به دنبال این هستیم که ساز و کاری فراهم کنیم تا زیارت برای شیفتگان آسان شود.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcf00dm.w6dcyagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما