دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 38215
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

افزایش تعداد جوانان مجرد در کشور نگران کننده است

قم نيوز : قم نیوز: عضو هیئت علمی دانشگاه قم تصریح کرد: افزایش تعداد جوانان مجرد در کشور از حیث فرهنگی روند بسیار نگران کننده ای را نشان می دهد.
افزایش تعداد جوانان مجرد در کشور نگران کننده است
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام  عزیزالله فهیمی با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: چندی پیش در رسانه ها اعلام شد که در حال حاضر حدود 4 میلیون نفر در کشور را افراد مجرد بالای 30 سال تشکیل می دهند که تداوم این روند و رشد این آمار می تواند عواقب و تبعات نامطلوبی برجای بگذارد.

وی با تاکید بر این که تشویق نسل جوان به امر مقدس ازدواج نیازمند همت و همدلی همه مردم و مسئولان و نقش آفرینی نخبگان حوزه و دانشگاه است، گفت: ما باید برای ازدیاد نسل شیعه تلاش کنیم و لازمه این امر این است که قبل از هر چیز شرایط و زمینه های انجام ازدواج موفق را به خوبی فراهم کنیم.

این محقق و پژوهشگر حوزوی همچنین با اشاره به این که مساله طلاق آن قدر این روزها جدی شده که نمی توان از آن غفلت کرد ، بیان داشت: بسیاری از زوج ها از آن جا که چندان با مباحث حقوقی به خصوص در زمینه حقوق خانواده ، آشنایی چندانی ندارند در زندگی خود دچار مشکلاتی می شوند و حال آن که گاهی با یک مشاوره خوب و نیز نشستن پای صحبت دلسوزانه بزرگترهای فامیل و کسانی که سرد و گرم روزگار را چشیده اند می توان بسیاری از سوء تفاهم ها را گرفت.

وی با اشاره به تاثیر غیرقابل انکار رسانه های مدرن در فروپاشی برخی خانواده ها افزود:متاسفانه فرهنگ وارداتی غرب از طریق ابزارهایی چون شبکه های ماهواره ای مستهجن ، سایت های نامناسب اینترنتی و نیز شبکه های اجتماعی تلفن همراه آسیب های بسیاری به فرد و خانواده ها وارد کرده که یکی از ریشه های این مساله نیز آشنا نبودن با مبانی حقوقی و فرهنگی است.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdciwrap.t1avz2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما