سه شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۰
کد مطلب : 38242
منبع : خبرگزاری مهر
آیت الله سبحانی:

اجازه احداث ساختمان‌های بلند اطراف حرم امام رضا(ع) داده نشود

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه وجود برج‌ها و ساختمان‌های بلند در اطراف حرم امام رضا(ع) از روحانیت این مکان مقدس می‌کاهد، گفت: نباید اجازه احداث چنین ساختمان‌هایی داده شود.
اجازه احداث ساختمان‌های بلند اطراف حرم امام رضا(ع) داده نشود
به گزارش قم نیوز، آیت الله العظمی جعفر سبحانی پیش از ظهر دوشنبه در دیدار حجت الاسلام ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی با انتقاد از ساخت ساز‌ها در اطراف حرم مطهر امام رضا(ع) اظهار داشت: برج‌هایی که در اطراف حرم ساخته می‌شود از روحانیت حرم می‌کاهد.

وی با تأکید بر اینکه نباید اجازه برج سازی در اطراف حرم مطهر داده شود، گفت: باید مصوبه‌ای در شهرداری مشهد تصویب شود تا ساختمان‌ها و هتل‌های بلند اطراف حرم امام رضا(ع) ساخته نشود.

استاد سطوح عالی حوزه عنوان کرد: همه ما ولایتمان را از مشهدالرضا گرفتیم و خدمت به امام رضا(ع) توفیق بزرگی برای هر انسان است که باید تلاش شود تا خدمت صادقانه‌ای صورت گیرد.
 
وی عنوان کرد: در مشهد شیعیان و اهل تسنن در کنار هم زندگی می‌کنند در حالی که مساجد اهل سنت آباد بوده و مساجد شیعیان شرایط خوبی ندارد و آستان قدس رضوی باید این مناطق را مورد بررسی قرار دهند و مساجد شیعیان را بازسازی کنند و به برخی از مساجد نیز که روحانی ندارد روحانی اعزام کنند.

آیت الله سبحانی افزود: آستان قدس رضوی امکانات زیادی دارد که باید آن را برای رفع مشکلات اطراف حرم در اولویت قرار دهد.

جایگاه حوزه علمیه خراسان باید ارتقا یابد

وی با بیان اینکه جایگاه حوزه علمیه خراسان باید ارتقا یابد، افزود: در گذشته شخصیت‌های علمی بسیاری در حوزه علمیه مشهد حضور داشتند و باید تلاش شود تا حوزه علمیه مشهد جایگاه گذشته‌اش را بدست آورد.

این مفسر قران کریم عنوان کرد: متأسفانه امروز طلاب حوزه علمیه مشهد جذب دانشگاه‌ها می‌شوند و حوزه علمیه مشهد از حضور طلاب فاضل خالی می‌شود که باید فکری برای این موضوع کرد.

وی تصریح کرد: حوزه علمیه خراسان باید از نظر مدارس و اساتید و تراز علمی جایگاه بالایی داشته باشد و رشته‌های معقول و منقول در آن تدریس شود.

آیت الله سبحانی گفت: آستان قدس رضوی باید با مدیریت حوزه‌های علمیه خراسان همکاری داشته باشد.

وی با بیان اینکه در گذشته مسجد گوهرشاد مرکز علمی برای حوزویان بود، افزود: متأسفانه امروزه بساط تدریس در این مکان جمع شده و به نقاط دیگر منتقل شده است که جا دارد در برخی از دورس حوزه علمیه خراسان در مسجد گوهرشاد تدریس شود.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcirrap.t1av52bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما