پنجشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۳۲
کد مطلب : 3828
مبلغی مطرح کرد:

پیگیری تقریب اسلام و مسیحیت در سطح کلان

قم نيوز : قم نیوز: رییس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی گفت: تقریب بین اسلام و مسیحیت باید به صورت کلان و اساسی تقریب اسلام و مسیحیت آغاز شود.
پیگیری تقریب اسلام و مسیحیت در سطح کلان
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام احمد مبلغی در همایش بین‌المللی مسلمانان و مسیحیان در فضای تحولات بزرگ که در کشور لبنان برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: برای پرداختن به بحث اقلیت‌ها، باید مباحثی مانند "بررسی اندیشه‌ای دینی و یا فکری دینی در دو سطح دینی کلامی و دینی فقهی" و همچنین "وضعیت فعلی اقلیت‌های مسلمانان در کشورهای غیراسلامی و یا اقلیت‌های مسیحی در کشورهای اسلامی" مورد بررسی و مطالعه قرار گیرد.

وی اظهار داشت: در این راستا همچنین وضعیت فعلی اقلیت‌ها، توطئه دشمنان برای استفاده از اقلیت‌ها برای ایجاد تفرقه درون جوامع اسلامی و یا میان مسحیت و اسلام، مصالح فیمابین مسلمانان و مسیحیان و بررسی آینده پژوهانه نسبت به تعامل بین مسیحیت و اسلام نیز باید مورد مطالعه و بررسی جدی قرار گیرد.

رییس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی گفت: باید در شرایط کنونی با عبور از مرحله گفت‌و‌گوی میان اسلام و مسیحیت، به سمت ایجاد تقریب علمی به صورت کلان و اساسی میان این دو دین بزرگ الهی برویم.

مبلغی خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن کریم با ذکر کلمه "تعالوا" بالاتر از تقریب را فرموده است، ولی ما به دلیل برخی مشکلات تاریخی فی مابین، ابتدا باید مرحله تقریب را در پیش بگیریم.

وی تاکید کرد: تقریب بین اسلام و مسیحیت نباید از خاستگاه‌های ضعیف، کوچک و در سطوح پایین شروع شود، بلکه باید به صورت کلان و اساسی تقریب اسلام و مسیحیت آغاز شود و این عمل کردن به دستور خداوند متعال است.

رییس پژوهشگاه مطالعات تقریبی با اشاره به اینکه اشتراک اسلام و مسیحت در اعتقاد به خداوند و رویکرد به دعا نقطه اشتراکی مهمی است، گفت: نباید تصور شود که این نقطه اشتراک، غیرمهم و دارای کارکرد نیست و البته این به معنایی نفی وجود اختلافات اعتقادی بسیار زیاد ما با آنان حتی پیرامون خداوند و یا نفی اهمیت این اختلافات نیست.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcc.iq1a2bq44la82.html
نام شما
آدرس ايميل شما