پنجشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۰۰
کد مطلب : 38322
منبع : خبرگزاری مهر
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

خدمات درمانی برای میهمانان خارجی در قم گسترش یابد

قم نيوز : قم نیوز: دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به سکونت مسلمانان بیش از ۱۱۰ کشور جهان در قم، بر گسترش خدمات درمانی برای میهمانان خارجی در این استان تأکید کرد.
خدمات درمانی برای میهمانان خارجی در قم گسترش یابد
به گزارش قم نیوز، آیت الله محسن اراکی در دیدار ابوالفضل ایرانی خواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته توسط وزارت بهداشت و همچنین دانشگاه علوم پزشکی قم، گفت: به حمدالله با اجرای طرح‌های مختلف در طی دوسال گذشته از جمله طرح تحول نظام سلامت شاهد ارائه خدمات گسترده به مردم هستیم که جای تقدیر دارد.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که در قم به آن نیاز داریم موضوع گسترش خدمات درمانی برای میهمانان خارجی است، چرا که به خاطر جایگاه مهم شهر قم در جهان اسلام بسیاری از مسلمانان کشور‌های مختلف در طول سال به این شهر سفر می‌کنند که بسیاری از آن‌ها نیز نیاز به مراقبت‌های درمانی دارند و می‌توان با اجرای طرح‌های مختلف درمانی و ساخت مراکز درمانی بین المللی زمینه درمان این اشخاص را در استان فراهم نمود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به جایگاه شهر قم و سکونت و زندگی مسلمانان بیش از ۱۱۰ کشور جهان در این استان، گفت: متأسفانه چهره و زیرساخت‌های شهر قم در خور این شهر که به عنوان‌ام القرای جهان تشیع است، نیست و باید در این راستا برنامه ریزی‌های لازم صورت گیرد.
 
تا رسیدن به شرایط مطلوب فاصله داریم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این دیدار طی سخنانی به اجرای طرح تحول سلامت و بهداشت در کشور و استان اشاره کرد و گفت: این طرح‌ها موجب خدمات رسانی مطلوب به همشهریان و افزایش رضایت نسبی همشهریان عزیز شده است لکن همچنان تا رسیدن به شرایط مطلوب و دلخواه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در استان فاصله داریم.

ابوالفضل ایرانی خواه افزود: یکی از رویکردهای دولت تدبیر و امید در استان گسترش زیرساخت‌های درمانی شهر قم است که در این راستا پروژه‌های عمرانی مختلفی را در دستورکار داریم که در آینده نه چندان دور به اتمام می‌رسد.

وی افزود: بیمارستان‌های نیروگاه و فرقانی دو بیمارستانی هستند که تا پایان امسال کار احداث آن به اتمام می‌رسد که تمامی تجهیزات آن نیز تهیه شده که با راه اندازی این دو بیمارستان شاهد رفع بخشی از کمبود‌ها و مشکلات زیرساختی درمان خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: همچنین بیمارستان‌های امجدی و امیرالمومنین(ع) و همچنین بیمارستان هزار تخت خوابی خاتم نیز از دیگر بیمارستان‌هایی است که در حال احداث است که در کنار این بیمارستان‌ها مراکز رادیوتراپی، اولین پایگاه اختصاصی اورژانس هوایی در کشور و بیمارستان مادر و کودک نیز در دست احداث است.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdchixnx.23n6idftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما