شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۸
کد مطلب : 38353
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله علوی گرگانی:

اهل بیت(ع) بهترین الگو برای سبک زندگی هستند

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید گفت: اهل بیت(ع) موارد مختلف سبک زندگی را بیان کرده‌اند بنابراین اگر مردم این موضوع را درک کنند، اهل بیت(ع) را رها نمی‌کنند.
اهل بیت(ع) بهترین الگو برای سبک زندگی هستند
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام سیدمحمد علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار با جمعی از افراد فعال در حوزه طب اسلامی با بیان اینکه علم زندگی از طریق اهل بیت(ع) در اختیار انسان‌ها قرار داده می‌شود، اظهار کرد: خداوند برای همه انسان‌ها راه و روش را در قرآن بیان کرده، قرآن را کسی می‌فهمد که خدا او را خطاب قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر از اهل بیت(ع) و خاندان عصمت و طهارت(ع) درباره راه و روش سبک زندگی سئوال شود، این موارد را بیان می‌کنند، تمام عوامل اساسی انحرافات، مشکلات جامعه و زندگی بشر به این دلیل است که افراد در مسیر حق و صراط مستقیم حرکت نکردند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه افراط و تفریط در زندگی،مشکلاتی ایجاد می‌کند، گفت: زندگی خوش، سعادت بوده که برای دستیابی به این زندگی باید در مسیر خدا جلو رفت و در زمینه خوراک،‌ رفتار و برخورد و زندگی بر همان اساس که خدا اجازه داده، رفتار کرد.

وی با بیا اینکه برای الگوگیری باید به ائمه اطهار(ع) اقتدا کنیم خاطرنشان کرد: مرض‌ها نتیجه حرکت‌های خودمان و افراط و تفریط در زندگی است، بدبختی‌های بشر ناشی از جهل است چرا که اعتدال در زندگی وجود ندارد.

آیت‌الله علوی گرگانی عنوان کرد: کسی که امام و اهل بیت(ع) را بپذیرد و کلام خدا را قبول کند، به خوشبختی می‌رسد، در این زمینه اهل علم باید برای جامعه از نظر گفتار و کردار الگو باشند.

وی یادآور شد: عقل بین حق و باطل است، عقل حق را باید از راه اهل بیت(ع) دریافت کنیم، برای دستیابی به سبک زندگی بهترین مکان خانه اهل بیت(ع) است، اگر مردم بدانند چه راه‌هایی به آنها نشان می‌دهند، اهل بیت(ع) را رها نمی‌کنند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcbffbf.rhbwspiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما