دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب : 38394
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
آیت الله العظمی جوادی آملی:

فقر مردم را به تملق می کشاند/ اختلاف مسئولان نتیجه ای جز ضرر ندارد

قم نيوز : قم نیوز: اگر مردم و مسئولان باهم نسازند و اختلاف داشته باشند و از رهبر تبعیت نکنند هیچ نتیجه ای حاصل نخواهد شد نباید همیشه منتظر معجزه باشیم، باید از خدا بخواهیم ما را راهنمایی کند درراه درست برویم.
فقر مردم را به تملق می کشاند/ اختلاف مسئولان نتیجه ای جز ضرر ندارد
به گزارش قم نیوز، حضرت آیت الله  جوادی آملی، ظهر امروز در دیدار با دکتر محمد رضا عارف منتخب مردم در مجلس دهم که در بنیاد بین المللی اسرا برگزار شد گفتند: مردم اهمیت بسیاری در جامعه اسلامی دارند و اگر بخواهیم به تعریف مردم برسیم، باید این تعریف را از جایگاه مردم آفرین جستجو کنیم.

ایشان افزودند: دین اسلام دارای دو ستون است یکی نماز و دیگری مردم، امام علی(ع) به مالک اشتر بیان می کنند که حضور در صحنه داشتن مردم کافی نیست و نباید صرفا از آنها این را بخواهید، زیرا مردم ستون دین هستند.

این مرجع تقلید خاطر نشان کردند: وقتی نظام اسلامی بنا شد و شالوده اصلی آن  دین قرار گرفت، قطعا مردم به عنوان ستون دین جایگاه خاصی دارند.

ایشان اظهار کردند: امام علی(ع) به دنبال پیروزی شخصی نبودند، بلکه به دنبال پیروزی دین بودند و به همین خاطر در غدیر دین آزاد شد و در سقیفه دین به اسارت گرفته شد.

معظم له بیان کردند: فرهنگ ما همان فرهنگی است که بیان می کند، انسان با مرگ تمام نمی شود، اگرچه اوست که مرگ را می چشد و مرگ در انسان هضم می شود، نه اینکه انسان در مرگ هضم شود و به همین خاطر باید در نگاه خود به جهان از این اصل تبعیت کنیم.

این مرجع تقلید بیان کردند: مسئولان برای اداره جامعه باید به یک نکته دقت کنند و آن این  که ملتی که جیبش خالی است گدا نیست، بلکه فقیر است یعنی ستون فقرات او شکسته  و فردی که ستون فقراتش شکسته است، با صحبت نمی تواند بایستد. قرآن بیان می کند  ملتی که جیبش خالی است تملق گو و اهل املاء می شود.

ایشان تصریح کردند: درست است که ما می گوییم که مال مهم نیست، ولی اصل آن لازم است، مال ستون فرد دین دار است، وقتی کشور را پر از کالاهای خارجی کردیم و اسکله های ما محل انبوه کالاهای خارجی شد، چگونه می خواهیم کار و صعنت داشته باشیم و چگونه می توانیم خود کفا باشیم.

ایشان تصریح کردند: کمتر واژه ای را به شکوه و عظمت غیرت می توانیم بیایم، زیرا متشکل از سه بخش است که اولین بخش آن غیر زدایی است، غیر زادیی به این معنی است که نه اجازه ورود بیگانه را بدهیم و نه سرک بکشیم کسی که بیگانه را به داخل کشور می کشاند، یک نوع دیاثت سیاسی دارد که با مفهوم غیرت سازگار نیست.

معظم له بیان کردند: باید ابتدا هویت خود را شناخته و بعد در راه رسیدن به اهداف خود تلاش کنیم. وجود این همه بیکار برای کشور ننگ می باشد. کشور ما دارای منابع زیر زمینی آبی خاکی  و معدنی فراوانی است؛ اما عدم استفاده صحیح از این منابع باعث این همه فقر و مشکلات در جامعه شده، اگر از این منابع حاصلخیز در کشور استفاده درست می شد قطعا میزان عرضه لبنیات، کشاورزی حل می شد که از کشوری واردکننده به کشوری تولید کننده  تبدیل می شدیم.

ایشان بیان کردند: رهبر جامعه نقش مهمی در هدایت اجتماع دارد، اما اگر رهبر امام علی(ع) باشد تنها نیمی از راه رفته ایم ، بلکه اگر مردم و مسئولان باهم نسازند و اختلاف داشته باشند و از رهبر تبعیت نکنند هیچ نتیجه ای حاصل نخواهد شد نباید همیشه منتظر معجزه باشیم، باید از خدا بخواهیم ما را راهنمایی کند تا در راه درست برویم.

معظم له در پایان بر لزوم همکاری نمایندگان جدید مجلس با دولت، قوه قضائیه و سایر مسئولان در حل مشکلات مردم به ویژه مشکلات اقتصادی تاکید کردند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcgtw9w.ak97y4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما